Ezek a legforgalmasabb vasútvonalak Magyarországon

2019. január 25. 08:10

Csaknem 2,4 millióval nőtt a három legforgalmasabb vasútvonal utasszáma tavaly.

2019. január 25. 08:10

Csaknem 2,4 millióval nőtt a három legforgalmasabb vasútvonal utasszáma tavaly, a Budapest-Vác-Szob, a Budapest-Cegléd-Szolnok, valamint a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon összesen közel 34,6 millió ember utazott – közölte a MÁV-Start Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

1. A Budapest-Vác-Szob vonalon a 2018-as utasszám 620 ezerrel haladta meg a 2017-est, megközelítve a 12,6 milliót. Ezzel átvette a legforgalmasabb vasútvonal címet az előző években vezető Budapest-Cegléd-Szolnok vonaltól.

2. A Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon 300 ezerrel utaztak többen tavaly, mint az előző évben, az utasszám így 12,5 millióra nőtt.

3. A Budapest-Székesfehérvár vonalon a jelentős, csaknem másfél milliós növekedés oka, hogy a pályafelújítási munkák már nem zavarták a vonatközlekedést, a vonalon 2018-ban 9,4 millióan utaztak.

A legtöbb utas által használt két legnépszerűbb elővárosi szakaszon, a váci és a ceglédi vonalon 2019 végétől KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság.

A tíz legnépszerűbb magyarországi vasútvonalon az előzetes számok alapján összesen 74 millióan utaztak tavaly, ami 2,8 millióval haladja meg a 2017-es eredményeket. A három elővárosi vonal mellett a Budapest-Újszász-Szolnok, a Budapest-Cegléd-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony, a Budapest-Hegyeshalom-Rajka, a Budapest-Tatabánya, a Budapest-Miskolc-Nyíregyháza, a Budapest-Esztergom és a Budapest-Hatvan volt a legforgalmasabb.

 A közlemény szerint az elmúlt időszakban kialakított menetrendek, a jegyértékesítés korszerűsítése, a pályafejlesztések, a felújított kocsik és az új motorvonatok miatt az utóbbi években folyamatosan nőtt a MÁV-Start utasszáma országos szinten, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró.

Az előzetes adatok alapján nőtt 2018-ban a teljesárú menetjegyek és dolgozói bérletek értékesítése. Tavaly már minden ötödik utas automatából, interneten vagy a Vonatinfó alkalmazásból vásárolta a jegyét. Az utasszám adatokban nincsenek benne a jogszabály alapján díjmentesen utazók, például a 65 év felettiek, a 6 év alattiak, a határon túli magyarok, a díjmentesen utazó diákcsoportok, valamint a fővároson belül Budapest-bérletet használók.

(MTI)

 

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
korona
2019. január 25. 10:09
Szerintem népszerű vonal a Budapest - Szeged , a Budapest - Pécs és a Budapest - Szombathely vonal is. Olyan vonatok kellenek, amelyeket nevezhetnénk SZEMÉLYEXPRESZNEK is, amelyek rövidebb vonalakon közlekednének, minden megállónál megállnának, gyorsan indulnának és gyorsan is mennének mint a metró!. A nagyobb távolságokra direkt expresszeket kell indítani, mint: Nagykanizsa Budapest-Nyíregyháza, Győr-Budapest-Nyíregyháza, Győr-Budapest-Debrecen, Nyíregyháza-Debrecen-Békéscsaba, Szeged-Szabadka-Baja-Pécs stb. Gondolkodni kellene a személyvonatok sebességének fokozásáról. Egyébként Magyarország vasúti közlekedése nem rossz, sőt ! Hiába, a hagyomány még él, hála Istennek! Nem is olyan nagyon régen a magyar vasutak pontossága példaértékű volt. Bízok a MÁV-ban, mert régi, megbízható cég volt mindig.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!