Beelőzte a Tankcsapdát a kézilabda Eb, Lukács László reagált
A magyar női válogatott éppen a debreceni Főnix Csarnokban játszik, ahol a népszerű rockzenekar szokott év végi koncertet adni.
A program Budapesten kezdődik, a II. kerületben tesztelik először de már vidéken is elindult a fejlesztés.
A kormányzat iskolabuszprogramot indít Budapesten, a tesztelése a II. kerületben kezdődik el 2019-ben – jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kerületben tartott keddi sajtótájékoztatón. Kiemelte: a kormányzat célja a fővárosban és az agglomerációban élő emberek mindennapi közlekedési problémáinak enyhítése és az iskolabuszprogram várható forgalomcsökkentő hatására a közlekedés okozta környezeti terhelések mérséklése.
Mindennapi gondok
„A kormányzat az elmúlt években is arra törekedett, hogy az emberek mindennapi gondjaira hosszú távú, fenntartható és biztonságos válaszokat adjon” – emelte ki, hozzátéve, hogy a mindennapokban ilyen gond a II. kerületben a családok számára az általános iskolás gyermekek iskolába szállítása is. Ezért kezdi meg a kormányzat Budapesten az iskolabusz szolgáltatás kidolgozását, hasonlóan a Volán társaságokkal közösen induló vidéki iskolabusz programhoz. Kiemelte: a kezdeményezés fontos célja, hogy biztonságos megoldást találjon a családok utazási problémáira, csökkentse a tanulók és a családok terhét, környezeti szempontból fenntartható legyen, segítségével csökkenjen a forgalom a városban, és így a környezeti terhelés is kisebb legyen a városlakók számára.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy a magyar ipar, a magyar buszgyártás „van abban az állapotban, hogy ezeknek az iskolabuszoknak a legyártását és szállítását tudja vállalni”. Egy kísérletkén tekint a kormányzat erre az iskolabuszprogramra, amely ha jól működik, egész Budapestre is kiterjeszthető lehet a későbbiekben – fűzte hozzá Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Mint mondta, a program szorosan illeszkedik a Budapest 2030 városfejlesztési koncepcióhoz is, hiszen több ponton is hozzájárul a főváros jövője szempontjából fontos kihívások megoldásához: segítheti a térségi együttműködést, oldhatja a közlekedési feszültséget, mérsékelheti a környezeti terhelést és megkönnyítheti a családok mindennapi életét.
Tesztüzem
Az észak-budai kerület ideális a koncepció kidolgozására, hiszen több mint 10 ezer gyerek tanul ott 15 állami és több magánintézményben. A gyerekek közül sokan az agglomerációs településekről érkeznek az iskolákba nap mint nap – mondta Láng Zsolt (Fidesz-KDNP), a kerület polgármestere. Kifejtette, hogy a domborzati és településszerkezeti adottságok miatt a közlekedési helyzeten érdemi javulást az hozhat, ha nem csupán a közlekedési infrastruktúra hagyomány elemeinket bővítésén gondolkodnak, hanem a közúti közlekedésben résztvevő eszközök számát is csökkentik. Hozzátette: a koncepció kidolgozásánál törekedni fognak a biztonságos és családbarát üzemeltetésre, a megbízható működésre, a környezetbarát megoldások alkalmazására és a közösségi szempontok figyelembevételére.
A rendszer tesztelése – párhuzamosan a budapestivel – Kecskeméten és Debrecenben is megkezdődik. A koncepció kidolgozásával és a mintaprogram lebonyolításával megbízott polgármester elmondta, hogy a jövő év első felében felmérik az érintett családok és oktatási intézmények igényeit, és feltérképezik a szakmai és civil közreműködők körét és az összegyűlt tapasztalatok alapján 2019 őszén a kiválasztott intézményeknél kísérleti jelleggel elindítják a tesztüzemű szolgáltatást. Az itteni tapasztalatokra alapozva készül el az egész kerületre kiterjesztett koncepció, amelyeket az előzetes tervek szerint 2021-ben követhet a teljes fővárosi rendszer kiépítésére szolgáló javaslat.
(MTI)