„Magyarország a csodák soha ki nem merülő forrása."
Bemutatkozott tegnap Magyarország új, komplex turisztikai országmárkája, amely – az októberben induló és januárban záródó országimázskampánnyal együtt – a jövőben hazánk élménykínálatát népszerűsíti a nemzetközi utazási piacon, több millió embernek megmutatva gazdag kulturális, természeti vagy épített örökségünk főbb értékeit – írja a Magyar Idők.
„Büszkék vagyunk hazánk minden szegletére, minden turisztikai térségére, és úgy gondoljuk, hogy ezt meg kell mutatnunk az egész világnak. Azt szeretnénk elérni, hogy a külföldi turisták szemében is legyen bakancslistás hely a Balaton, a Dunakanyar, a Tokaji borvidék, a Hortobágy, a Mátra és a Bükk, Sopron, Pécs, Debrecen vagy Szeged, és még sorolhatnánk" – mondta a lapnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója.
A legméltóbb arculat és szlogen megtalálásához nyílt pályázatot hirdettek tavasszal, a munkához kreatív pályázók, a nagyközönség és a szakmai szervezetek bevonásával láttak hozzá.
A szakmai zsűri végül a Graphasel alkotócsapat koncepcióját, arculatát, képi világát és szlogenjét ítélte a legjobbnak. A végső koncepcióban a logó körvonalainak alapjául egy ősi magyar szalagfonatot választottak az alkotók, erre épül fel maga a logó is, amelynek fő motívuma a címerből, a hármas halom szimbolikájából ered. Megjelenik benne az út motívum is, amely Magyarország bejárhatóságát, a felfedezést és utazást szimbolizálja. Az új szlogen pedig a következő: „Magyarország a csodák soha ki nem merülő forrása", angolul „Wellspring of Wonders".
Ezzel együtt elkészült az új országmárka videó is, amelynek a végén már az új logó tűnik fel.