A vizsgálóbíró előtt a vád és a védelem képviselői jelentek meg a veronai bíróság épületében. Ebben a bírósági tárgyalást megelőző szakaszban a vizsgálóbírónak arról kell döntenie, hogy a perben érintett felek közül hányan állnak majd bíróság elé, kit illet meg esetleges gyorsított eljárás, valamint hányan érvényesíthetnek polgári jogi igényt. Jelenleg több mint százan nyújtottak be követelési vagy kártérítési igényt. A közlekedési balesetek áldozatai családtagjainak olasz szövetsége (Aifvs) például az autósztráda nem biztonságos üzemeltetése miatt tett feljelentést.
A büntetőper a vizsgálóbíró döntése után veszi majd kezdetét.
Paolo Sachar veronai államügyész hat személy ellen nyújtott be vádemelési kérelmet közúti baleset okozása címén. Köztük az egyetlen magyar az autóbusz sofőrje, aki túlélte a tragikus balesetet. A többi vádlott olasz, köztük van a baleset helyszíne, az A4-es autósztráda Brescia-Padova szakaszáért felelős mérnök, a sztrádaszakasz biztonsági elemeit tervező és ezek építését irányító műszaki hivatal vezetője, valamint az Anas olasz autósztráda-üzemeltető vállalat három mérnöke, akik szintén a biztonsági elemekért voltak felelősek. Az érintett sztrádaszakasz biztonsági kiépítése még a kilencvenes évek elején történt.