A Politico szerint Putyin nyerte a román választást, még a NATO-t is szóba hozták
A brüsszeli lap szerzője próbálja megérteni miért fordult Románia lakossága a liberálisok helyett a radikális jobboldaliak felé.
A diákok állítólag Nagy-Magyarország térképét rajzolták az udvarra június 4-én, az ellenőrző bizottság szerint a rendezvény így „politikai-szeparatista" jellegű volt.
A román oktatási minisztérium ellenőrző testülete szankciókat javasolt a székelyudvarhelyi Palló Imre Művészeti Szakközépiskola vezetőségével és tanáraival szemben egy nemzeti összetartozás napi megemlékezés miatt – közölte Görbe Péter Hargita megyei főtanfelügyelő, akit az Agerpres hírügynökség idézett szerdán.
A minisztérium ellenőrző testülete azt követően vizsgálódott július végén, hogy Hargita megye prefektusa bírálta a székelyudvarhelyi iskolát amiatt, hogy a diákok állítólag Nagy-Magyarország térképét rajzolták az udvarra június 4-én, a nemzeti összetartozás napján. A minisztérium ellenőrző testülete a főtanfelügyelő beszámolója szerint megállapította, hogy a rendezvény „politikai-szeparatista" jellegű volt, ami sérti az oktatási törvény 7-es cikkelyét, amely egyebek mellett kimondja, az iskolákban tilos politikai rendezvényeket tartani.
Megállapították, hogy mind a programon résztvett tanárok, mind az iskola vezetői felelősek azért, hogy a diákokat politikai jellegű tevékenységbe vonták be, és úgy vélik, ilyen rendezvényeknek az iskolában való megtartása törvényes és erkölcsi szempontból egyaránt kifogásolható. Javasolták a tanfelügyelőségnek, vegye figyelembe az igazgató és aligazgató tevékenységének kiértékelésekor, hogy engedélyezték a diákoknak „politikai-szeparatista" jellegű rendezvényen való részvételét. Az ellenőrző testület azt is javasolja a tanfelügyelőségnek, utasítsa az iskola igazgatótanácsát fegyelmi eljárás indítására a résztvevő tanárok ellen.
A főtanfelügyelő korábban az MTI-nek elmondta: a székelyudvarhelyi tanintézmény vendégül látta a Határtalanul program keretében a magyarországi testvériskoláját, június 4-én az volt az egyik feladata a diákoknak, hogy rajzolják le az udvarra azokat a területeket, ahol jelenetős számú magyar közösségek élnek. A főtanfelügyelő szerint így rajzolódott ki a Nagy-Magyarország térképe.
(MTI)