A mű által bepillantást nyerünk a Ferihegy melletti erdőlakók életébe, egy kilakoltatásra ítélt család sorsába és egy huszonéve az utcákon élő asszony történetébe is, akinek ügyét Kósa Lajossal ismertették egy bizottsági ülésen. Misetics Bálint és Udvarhelyi Tessza mindennapi tevékenységét is megismerhetjük a bíróságok falain belül és kívül egyaránt. Egy ítélethozatal jelenetei között hallhatjuk egy aktivista vicceskedő félmondatát, miszerint
„nem lenne rossz, ha lennének mártírjaink, akiket felakasztanak”.
A filmnézést a látottak átbeszélése követi. Ekkor bárki szabadon kérdezhet, kritizálhat vagy fejezheti ki támogatását. Rögtön az első kérdések egyikeként felmerül, ki pontosan a film célközönsége. Udvarhelyi Tessza egészen őszinte választ ad: nem titkolja, hogy sok szempontnak kellett megfelelniük az alkotással, így „nem véletlen, hogy egy kicsit nem egyértelmű”, hogy ki a célközönség.
Mint elmondja, három fél együttműködéséből született az anyag, így saját bevallása szerint a végeredménybe nem volt annyi beleszólásuk, mint azt akarták. „Mi nem ilyen filmet csináltunk volna” – szögezi le. Hozzáteszi: a rendezőt évekkel ezelőtt azzal a céllal kereste meg, hogy propagandafilmet készítsen az AVM-ről, a rendező viszont ezt művészileg nem találta kellőképpen izgalmasnak, más aspektusát mutatta volna be a közösségnek.
Míg a szervezet propagandafilmet gyártott volna, a rendező az emberi méltóságra koncentráló mozit, addig a német megrendelő és finanszírozó, az Arte tévécsatorna