Figyelmeztetett: az e-sportot most már az államok és a sportegyesületek is legitimálják, ez pedig vízválasztót jelent, ezért van miről beszélni, vitatkozni.
Itt vette át a szót Gergely István, a Budapesti Honvéd Sportegyesület ügyvezető elnöke, kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázó. Szerinte mindig és mindenhol létezik függőség, ilyen például a sport és az élsport iránti függőség is. Elmondta: ők nem legitimálni szeretnék az e-sportot, de meg akarják szólítani az új nemzedékeket és új fiatalokat, és bevonzani őket a sportegyesület életébe. Ezért hoztak létre e-sport szakosztályt a Honvédben, ahol gyakorlatilag egy jól felszerelt akadémiát indítottak az e-sportolók számára, felkészült tanárokkal, jó körülményekkel. Gergely elmondta azt is: az e-sportban könnyen lehet szponzorokat találni, ez a szakág nyereséges, szemben más sportágakkal. „Kimozdítjuk a gyerekeket az otthoni gépeik elől, és a sportklubban már csak a környezet miatt is el tudjuk őket mozdítani a rendszeres fizikai sportolás felé” – mondta a Honvéd ügyvezetője.
Péter Zoltán az e-sportolók képviseletében úgy folytatta: a pizzát és kólát habzsoló, kövér gamerek sztereotípiájának ugyan van némi kilencvenes évekből származó alapja, de a kétezertízes évekre megváltozott a helyzet.
Ma már az egészséges életmód a menő,
és a magukat komolyan vevő e-sportolók, amennyiben sikereket akarnak elérni a profi szinteken, maguk is tudják, hogy fizikailag is fittnek kell lenniük. Úgy folytatta: igaz, hogy sokan sokat vannak online, de ezekben a játékokban folyamatosan kommunikálniuk kell, stratégiákat alkotni, a történésekre reagálni, és kialakulnak a valódi életben is emberi kapcsolatok a játékon keresztül.
Bedő Imre úgy reagált: az e-sport csúcsának sztárjait el kell választani a játékosok tömegeitől, akik szerinte igenis a virtuális világba menekülve, a valódi emberei kapcsolatoktól, családjuktól elzárkózva a játéknak élnek. „Ők a virtuális világban akarnak elérni sikereket, az lesz nekik az elsődleges” – mondta Bedő. Kifejtette: hatalmas piac alakult ki, marketinggépezettel, tömegrendezvényekkel. Vannak a sztárok, de mi van a tömeggel? Bedő Imre szerint a túlzásba vitt e-sport családi ellentétekhez vezet szülők és gyerekek, és házastársak között is. Egyes játékos férfiak azt érezhetik, hogy a családalapítás ütközik az addigi játékos életmóddal, és ezért végül úgy döntenek, hogy inkább maradnak a játékok világában. Felidézte: Japánban és Dél-Koreában már nagyon súlyos jelenségek is kialakultak, például a hikikomori férfiak, akik otthon maradnak a szüleik nyakán a szobájukban ülve, csak a játéknak élve. „Én '73-as születésű vagyok, nekem még volt igazi gyerekkorom, szemben a mostani gyerekekkel” – jelentette ki Bedő.