Kétszer annyi ideig lesz lezárva az Alagút - Lánchíd tengely, mint indokolt lenne

2018. április 24. 08:28

Minden közlekedésfejlesztési beruházásnál az emberek időnyeresége jelenti azt hasznot, ami miatt érdemes belevágni egy-egy projektbe.

2018. április 24. 08:28
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid

„Kétszer annyi ideig lesz lezárva az Alagút - Lánchíd tengely, mint indokolt lenne.

A képen látható idézet, ahogy a tegnapi taxis témájú is, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére készült előterjesztésből származik. A jelentése: a Főváros és a BKK forráshiány miatt a Lánchíd és az Alagút amúgy korábban egy beruházásként előkészített és egyszerre kivitelezni tervezett felújítását szétválasztja, és nem egyszerre, hanem egymás után csinálja meg. Így a felújítások időtartama összeadódik, ahelyett, hogy egyszerre történne meg a két, ugyanazon útvonalra eső műtárgy felújítása.

Mindez azt jelenti, hogy az Alagút - Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, kb. 4-5 évig lesz lezárva a forgalom előtt. Ezzel pedig nem csak az autósokra, hanem a hídon ma is a legtöbb embert átszállító 16-os és 105-ös buszokra, illetve a kerékpárosokra is kétszer olyan hosszú lezárási idő vár.

Minden közlekedésfejlesztési beruházásnál az emberek időnyeresége jelenti azt a társadalmi és gazdasági, forintban is kifejezhető hasznot, ami miatt érdemes belevágni egy-egy projektbe. Hogyan lehet az, hogy egy ilyen lezárás időtartama kapcsán nincs kimutatva, mekkora kárt okoz a budapestieknek ez a mostani döntés? Hogy lehet egy ilyen súlyú, a munkába járókon túl Budapest kiemelt turisztikai térségeit (Lánchíd, Vár) is érintő döntést csak így, eldugva szerepeltetni egy közgyűlési anyagban? Hogy lehet az autósokat a tömegközlekedés pártjára állító közlekedéspolitikáról beszélni, ha Buda kiemelten fontos buszvonalait is akár 4-5 évre ellehetetlenítik egy ilyen döntéssel?

És akkor az egyéb funkcionális kérdésekről (forgalomcsillapítás a felújítás után, a Széchenyi István térnek a projektből teljesen kimaradt átalakítása, a Clark Ádám téri forgalmi rend észszerűsítésének kilúgozása stb.) még nem is beszéltünk.

A Főváros és a BKK kezéből mára kicsúszott a közlekedéspolitikai irányítás, eltűnt a rendszerszemlélet, mint látható, a városházi bürokratikus szempontok felülírnak minden észérvet. Ahogy múlt héten a Corvinuson részletesen is elmondtam: teljes szemlélet- és struktúraváltás kell a budapesti közlekedés irányításában, ez így nem fenntartható.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Karbantartó9
2018. április 24. 22:10
Ez a bunkó mit ugat itt hülyeségeket az önkori választások előtt?! Szerinte tán jobb lenne főpolgármesternek újra valami DK-s agyhalott?
sunsaci
2018. április 24. 16:16
Vitézy érdemtelenül volt magas polcon, most sértettségében a libsiknek készül átjátszani a fővárost 2019-ben? Simicska II. !
Zokni
2018. április 24. 15:35
Sztem megvalósítják Orbán nagy álmát: a várbeli rezidenciából liften lemegy a metró alagútba, és onnan külön szerelvény viszi a parlamenti dolgozószobájába. Még dolgoznak rajta, hogy ne kelljen átszállnia, viszont már így is hordhatja majd oda is meg vissza a Szent Koronát.
tango47
2018. április 24. 11:18
Ez a Vitézy pont olyan, mint a szombatonkénti tüntizők: képtelen megemészteni, hogy nincs döntési helyzetben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!