Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
Minden közlekedésfejlesztési beruházásnál az emberek időnyeresége jelenti azt hasznot, ami miatt érdemes belevágni egy-egy projektbe.
„Kétszer annyi ideig lesz lezárva az Alagút - Lánchíd tengely, mint indokolt lenne.
A képen látható idézet, ahogy a tegnapi taxis témájú is, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére készült előterjesztésből származik. A jelentése: a Főváros és a BKK forráshiány miatt a Lánchíd és az Alagút amúgy korábban egy beruházásként előkészített és egyszerre kivitelezni tervezett felújítását szétválasztja, és nem egyszerre, hanem egymás után csinálja meg. Így a felújítások időtartama összeadódik, ahelyett, hogy egyszerre történne meg a két, ugyanazon útvonalra eső műtárgy felújítása.
Mindez azt jelenti, hogy az Alagút - Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, kb. 4-5 évig lesz lezárva a forgalom előtt. Ezzel pedig nem csak az autósokra, hanem a hídon ma is a legtöbb embert átszállító 16-os és 105-ös buszokra, illetve a kerékpárosokra is kétszer olyan hosszú lezárási idő vár.
Minden közlekedésfejlesztési beruházásnál az emberek időnyeresége jelenti azt a társadalmi és gazdasági, forintban is kifejezhető hasznot, ami miatt érdemes belevágni egy-egy projektbe. Hogyan lehet az, hogy egy ilyen lezárás időtartama kapcsán nincs kimutatva, mekkora kárt okoz a budapestieknek ez a mostani döntés? Hogy lehet egy ilyen súlyú, a munkába járókon túl Budapest kiemelt turisztikai térségeit (Lánchíd, Vár) is érintő döntést csak így, eldugva szerepeltetni egy közgyűlési anyagban? Hogy lehet az autósokat a tömegközlekedés pártjára állító közlekedéspolitikáról beszélni, ha Buda kiemelten fontos buszvonalait is akár 4-5 évre ellehetetlenítik egy ilyen döntéssel?
És akkor az egyéb funkcionális kérdésekről (forgalomcsillapítás a felújítás után, a Széchenyi István térnek a projektből teljesen kimaradt átalakítása, a Clark Ádám téri forgalmi rend észszerűsítésének kilúgozása stb.) még nem is beszéltünk.
A Főváros és a BKK kezéből mára kicsúszott a közlekedéspolitikai irányítás, eltűnt a rendszerszemlélet, mint látható, a városházi bürokratikus szempontok felülírnak minden észérvet. Ahogy múlt héten a Corvinuson részletesen is elmondtam: teljes szemlélet- és struktúraváltás kell a budapesti közlekedés irányításában, ez így nem fenntartható.”