A lájkvadász tartalmak helyett a vitaindító kommenteké lesz a főszerep.
Újragondolták a Facebook hírfolyamát annak érdekében, hogy ne szinte csak fizetett hirdetéseket, lájkvadász videókat és egyéb hasonló tartalmakat lássanak a felhasználók – jelentette be Mark Zuckerberg csütörtökön. A következő hetekben az ilyen tartalmak helyett az ismerősök, családtagok személyes bejegyzéseit fogjuk sokkal gyakrabban látni.
De ezek közül sem mindent. A Facebook ugyanis az aktív tartalomra helyezi át a hangsúlyt. A vitaindító kommenteket, olvasmányos beszélgetéseket, élő videókat, azaz az olyan tartalmakat részesíti mostantól előnyben, amelyek körül beszélgetések, párbeszédek alakulnak ki. Háttérbe szorulnak azok a tartalmak, amiket csak lájkolunk, aztán tovább is görgetünk.
Adam Mosseri, a Facebook vezető termékmenedzsere nagy felháborodásra számít, mert rosszul járhatnak azok az oldalak, amik képekkel, idézetekkel tartották a kapcsolatot a követőikkel, illetve az olyan vállalkozások és kezdeményezések, amelyek szinte kizárólag a Facebookról vonzották be a közönségüket.
Zuckerbergék azonban nagyon sokat tesztelték az újítást, és az eredményeik azt mutatják, hogy az emberek akkor töltenek több időt az oldalon, ha minőségi kapcsolatba kerülhetnek hasonló gondolkodású emberekkek.