A Politico mer nagyot álmodni: a brüsszeli lap szerint Magyar Péter mindent megváltoztat
A Tisza Párt vezetője tüske a köröm alatt korábbi politikai oldala számára – írja a lap.
Egy felmérés szerint kevesen hallottak a kampányról.
A Weinstein-ügy nyomán kirobbant szexuális zaklatási ügyekről és a #metoo-mozgalomról kérdezték az embereket abban a közvélemény-kutatásban, melyet a 24.hu megbízásából a Republikon Intézet készített. A felmérésből kiderült, hogy településtől, életkortól, iskolai végzettségtől és nemtől függetlenül alig hallottak a magyarok a #metoo-ról: csupán a megkérdezettek ötöde. Észrevehető különbség csak az iskolai végzettség esetében van: a legfeljebb 8 osztályt végzettek 12 százaléka hallott a kampányról, a diplomával rendelkezők esetében ez az arány 31 százalék.
Azoknak a 40 százaléka, akik hallottak az eseményekről, úgy gondolja, hogy fel vannak fújva a felszínre került esetek (a nőknél 35, a férfiaknál 45 százalék ez az arány), csupán 23 százalék mondta ennek ellenkezőjét. A nők 40 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy a társadalom egyik legfontosabb problémáját jelentik a nőkért szexuális támadások, a férfiaknak körülbelül a negyede vélekedik hasonlóképpen. Sokan – 49 százaléknyian – egyetértenek viszont azzal, hogy a zaklatások a társadalom egyik fontos, de nem a legfontosabb problémáját jelentik.
A 24.hu cikke rámutat: a #metoo-val kapcsolatos vélekedéseket nemigen befolyásolják a pártpreferenciák.