„Szennyvíz folyik a szájukból” – Magyar megindult Vona útján, aminek mindenki tudja, mi lett a vége
Ha a pártelnök saját szavazóbázisát, de a képviselőit is dehonesztáló jelzőkkel illeti...
Az Origo szerint a reklámhelyeinek egy jelentős részét átjátszotta a Jobbiknak a Simicska Lajoshoz köthető Publimont reklámcég.
Átláthatósági jogi dilemmákat vet fel Simicska Lajos plakátcége, a Publimont új lépése – értesült az Origo.
A Publimont a lap szerint a reklámhelyeinek egy jelentős részét átjátszotta a Jobbiknak.
Amennyiben igaz az Origo értesülése, az Origo szerint súlyos törvénysértésről lehet szó – ugyanis egy cég sem adhat támogatást pártoknak, ha pedig a Jobbik áron alul, vagy későbbi kifizetéssel vásárolja meg a plakáthelyeket, az megütheti a tiltott pártfinanszírozás fogalmát.
Vélhetően a Jobbik az üzlettel a tavasszal elfogadott plakáttörvényt akarja kijátszani – az ugyanis kimondja, hogy minden olyan szervezet, mely állami pénzt kap, közterületen csak listaáron helyezhet el hirdetést, a szerződést pedig kötelező nyilvánosságra hozni. A Jobbikra viszont az ügylet után a törvény már nem vonatkozna, hiszen nem kell szerződést kötnie, hogy plakátokat helyezzen ki, mivel a hirdetőfelület az ő tulajdonában áll.
A Simicska és Nyerges Zsolt által tulajdonolt Publimont egyébként a magyar plakátpiac egyik legmeghatározóbb szereplője – a francia JCDecaux 32%-os részesedése után a piac 31%-át birtokolják.