Sokakat érintő probléma miatt fordult Szentkirályi Alexandra Lázár Jánoshoz
A közlekedők érdekében kért segítséget a Fidesz budapesti elnöke.
Csökken a MÁV adósságállománya: míg 2010-ben 300 milliárd forint volt, év végére 54 milliárd forint lehet a vasúttársaság tartozása – mondta Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója kedden Szombathelyen.
Év végére 54 milliárd forintra csökkenhet a MÁV adósságállománya, amely 2010-ben még 300 milliárd forint volt – mondta Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója kedden, egy Szombathelyen rendezett vasútfejlesztési konferencia előtt. Hozzátette: az emelkedő utaslétszám mellett folyamatosan nő a vasúttársaság árbevétele, az utóbbi években pedig több olyan fejlesztés is történt, amely kiszámíthatóvá teszi a társaság gazdálkodását, valamint a szolgáltatások minőségét javítja.
Dávid Ilona az eredmények közé sorolta, hogy európai uniós és belföldi forrásokból az elmúlt időszakban felújították a vasúti pályák jelentős részét, több vasútállomást, korszerűbb vasúti kocsikat, motorvonatokat szereztek be, saját forrásokból emelték a béreket, emellett sikerült megállapodni arról, hogy a kormány segítségével az idei évtől kezdve három év alatt harminc százalékkal emelik a béreket. A Nyugat-dunántúli Régióban a GYSEV-vel közösen zajlottak a vasúti fejlesztések, szintén uniós források felhasználásával zajlott a villamosítás és a pályaépítést, valamint az önkormányzatok bevonásával több településen sikerült úgynevezett P+R parkolókat építeni – mondta.
Az utóbbi évek fejlesztései közül Ungvári Csaba, a GYSEV vezérigazgató-helyettese kiemelte a körmendi intermodális csomópont kiépítését, amelyhez kapcsolódva az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ENYKK) Zrt.-vel együttműködve közös bérleteket alakítottak ki, illetve több vasútállomás mellett P+R parkolókat építtettek. A további fejlesztési terveikről Ungvári azt mondta: a vasútvillamosítások és infrastrukturális beruházások gyakorlatilag Rajkától Zalaszentivánon át Hodosig kialakítottak egy észak-déli árufuvarozási folyosót, amelynek teljessé tételéhez Zalaszentivánon meg kell építeni még egy vágányt.
(MTI)