Masszív gázszag terjeng a 2-es metró teljes vonalán – senki se tudja, honnan jön

A szakemberek már vizsgálják, honnan származik a szag – tájékoztatott a BKV Zrt.

Kedden újból meghibásodott egy felújított orosz metrószerelvény ajtaja. A BKV a fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeiből arra próbál rájönni „babrálta-e valaki a vésznyitót” – ebben az esetben idegenkezűség lehet a meghibásodások oka.
Továbbra sem szűnnek a hármas metró felújított orosz szerelvényeinek hibái: először a 444 írta meg, hogy kedden szintén az ajtóval volt gond az egyik állomáson, a vezetőnek végül kézzel kellett a helyére igazítani, majd bezárnia azt.
A Magyar Nemzet az ügyben megkereste a BKV-t, a lap kérdéseire Bolla Tibor vezérigazgató elmondta: idegenkezűségre gyanakszik a meghibásodásoknál. Bolla hozzátette, a cég szakemberei a fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik, hogy rájöjjenek, „babrálta-e valaki a vésznyitót”.
A vezérigazgató ezt is elárulta, hogy már két esetben is indítottak feljelentést a rendőrségen az ajtók meghibásodása miatt – a BKV közüzem megzavarásának gyanújával indította az eljárást.
Mindenesetre az orosz Metrovagonmash szerelvényeinek meghibásodásai továbbra is igen rejtélyesek: egyszer már több hétre kivonták a forgalomból a metrókat – ekkor a cég mérnökei szoftvert frissítettek és átvizsgálták azokat, majd újra forgalomba helyezték őket. Hiába azonban az alapos vizsgálat, mint a keddi eset is mutatja, továbbra is fenn állnak az ajtókkal kapcsolatos meghibásodások.
Tarlós István korábbi magyarázata sem jelentett gyógyírt az ajtók nyűgjeire: a budapesti főpolgármester korábban egy ajtórésbe szorult fakockával magyarázta a sorozatos anomáliákat.