Masszív gázszag terjeng a 2-es metró teljes vonalán – senki se tudja, honnan jön

A szakemberek már vizsgálják, honnan származik a szag – tájékoztatott a BKV Zrt.

Ősszel az északi szakasz hat állomásának rekonstrukciójával startolhat a 3-as metró várva várt felújítása – az eredetileg 2019-re tervezett teljes megújulás azonban szinte biztosan késni fog.
A Világgazdaság kérdésére válaszolva a BKV a lapnak közölte: legkésőbb november elején, de várhatóan október végén elkezdődhet a régóta felújításra váró 3-as metró északi szakaszának rekonstrukciója. A kivitelezővel való, 24,1 milliárd forint értékű szerződéskötésre már szeptember elején sor kerülhet, ezt követően pedig rövidesen megindulhat a hat állomás felújítása.
Az Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, és Dózsa György út állomások, illetve az ezeket összekötő alagutak újulhatnak meg az ősszel induló első ütemben, melyet a Strabag Építőipari Zrt. végezhet.
A felújítás kezdetét követően bizonyos időszakokban esténként, vagy hétvégenként is szükség lehet a metróvonal teljes területén történő autóbuszos pótlásra is. Az ehhez szükséges járműparkot a BKV biztosítja, így több új Mercedes-Benz autóbusz is forgalomba állhat, de régi, felújított Ikarusokkal is találkozhat majd az utazóközönség a vonalon.
A rosszabb állapotban lévő középső és déli szakasz felújítására továbbra is várni kell, az eredetileg tervezett 2019-es teljes rekonstrukció várhatóan késni fog.