A „Soros György kampány” általános és alapvető társadalmi normákat sért

2017. július 12. 20:47

Az MRSZ felhívja valamennyi politikai párt figyelmét arra, hogy tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól.

2017. július 12. 20:47
Magyar Reklámszövetség

„A Magyar Reklámszövetség állásfoglalása szerint a »Soros György kampány« általános és alapvető társadalmi normákat sért, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő

A Magyar Reklámszövetséghez július 4-én és július 5-én 16 állampolgári etikai panasz érkezett a kormány ún. »Soros György kampánya« kapcsán annak antiszemita, erkölcstelen, diszkriminatív, gyűlöletkeltő mivoltát kifogásolva. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Ügyvezetősége kötelességének tartja, - Magyarország legnagyobb tagságával rendelkező kommunikációs szakmai szervezeteként -, hogy kiálljon a reklámszakma hírnevéért, és felszólaljon az olyan reklámok és kampányok ellen, amelyek megingatják a reklámtevékenységbe vetett közbizalmat vagy sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést.

Az MRSZ, mint reklámszakmai egyesület álláspontja szerint a politikai hirdetésekre is alkalmazandók az általános reklámozási alapelvek és követelmények. Az MRSZ felhívja a figyelmet arra, hogy az utóbbi időben egyre több olyan politikai hirdetés került a médiába (közterületi plakátokra, rádióba, televízióba és online), ami ezen alapelvek szerint megkérdőjelezhető, de ezek esetében nem fordultak panasszal a Reklámszövetséghez. Ennek a folyamatnak egy különösen kártékony megjelenése a szóban forgó kampány.

Az MRSZ felhívja valamennyi politikai párt figyelmét arra, hogy tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól, különös tekintettel arra, hogy a vállalatok, gazdálkodási szervezetek hasonlóan megtévesztő állításokat tartalmazó, az erkölcsi-etikai normákat áthágó hirdetéseit a hatályos törvények szerint komoly szankciókkal és büntetéssel sújtják az illetékes hatóságok.”

 

Összesen 53 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Egri Marika
2017. július 13. 14:00
Engem pedig nagyon sért, a Jobbik plakátjai. Itt jelentem föl Őket és elvárom a reklámszövetségtől, hogy felszólítja a Jobbikot is a sértő plakátok eltüntetésére. Ki is az a Juhász Péter a mikro -párt drogos vezetője, aki így akar feltűnést kelteni. Felháborító, hogy csak a Soros plakát sérti az etikát a Jobbik plakát nem. Ezzel csak saját magukat járatták le. Majd ezentúl figyelemmel kísérem, hogy itt is kettős mérce van-e.? Egy választó polgár.
catalina9
2017. július 13. 12:42
érdekes, hogy az Orbánt gyalázó reklámok esetében mélyen kussolt ez a reklámszövetség.." talán nem véletlen, a hirtelen támadt érzékenység: "Zsidó testvéreim, legyünk őszinték, bizony, mi irányítjuk a médiát. Annyi zsidó pasi van a filmgyárak vezetőségében, hogy az már szinte közönséges. ....Persze, mindenkinek van sikeres barátja vezető pozícióban, de hol van ez attól, hogy miénk Hollywood és Madison Avenue [a hirdetési szakma fellegvára]. "
Zod
2017. július 13. 10:55
No, mostan már azt is tudom, hogy létezik Magyar Reklámszövetség. Ettől az új információtól nem érzem bölcsebbnek magam.
fogas paduc
2017. július 13. 09:18
Semmi olyasmi nem volt a " reklámokban" amit a Soros úr ki nem mondott volna a saját szájával. Ergo így a " reklámok " nem lehetnek etikátlanok. Az más kérdés, hogy a Soros úr meg nem csak etikátlan.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!