Erre sok budapesti várt: indul a BKK-rendészet – mutatjuk a részleteket!
Az is kiderült, hány emberrel tartanak majd rendet a budapesti közösségi közlekedésben.
A Batthyány tér és a Margit híd között futó HÉV-alagút födémjén repedések alakultak ki a budai fonódó villamosok okozta fokozott igénybevétel miatt. Az NKH máris sebességkorlátozásokat vezetett be.
Bőven megérett a felújításra a 40 éve épített, a Batthyány teret a Margit híd budai hídfőjével összekötő HÉV-alagút: az aggasztó állapot oka az eleve gyenge műszaki színvonal, és a budai fonódó villamoshálózat – tudta meg a Népszava.
A repedéseket már két éve is észlelték – a fonódó villamoshálózat építésének idején több ezer fémtámasztó kart és betongerendát cseréltek ki – ám a probléma nem szűnt meg, csak tovább súlyosbodott. A teljes felújítás azonban továbbra is várat magára, hiszen az már nem fért bele a budai fonódó villamosok költségvetésébe.
További aggodalomra adhatnak okot a Nemzeti Közlekedési Hatóság lépései: tavaly szeptember óta a felszínen haladó villamosok számára 25 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be. Ezen felül az eddigi 20 kilométer/óra helyett már csak 10 kilométer/órával haladhatnak be a HÉV-szerelvények a Batthyány téri állomásra. Ez a hatóságok szerint mindaddig így is marad, „ameddig amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljes mértékben megoldódik.”