Repedezik a HÉV-alagút

2017. június 26. 08:12

A Batthyány tér és a Margit híd között futó HÉV-alagút födémjén repedések alakultak ki a budai fonódó villamosok okozta fokozott igénybevétel miatt. Az NKH máris sebességkorlátozásokat vezetett be.

2017. június 26. 08:12

Bőven megérett a felújításra a 40 éve épített, a Batthyány teret a Margit híd budai hídfőjével összekötő HÉV-alagút: az aggasztó állapot oka az eleve gyenge műszaki színvonal, és a budai fonódó villamoshálózat – tudta meg a Népszava.

A repedéseket már két éve is észlelték – a fonódó villamoshálózat építésének idején több ezer fémtámasztó kart és betongerendát cseréltek ki – ám a probléma nem szűnt meg, csak tovább súlyosbodott. A teljes felújítás azonban továbbra is várat magára, hiszen az már nem fért bele a budai fonódó villamosok költségvetésébe.

További aggodalomra adhatnak okot a Nemzeti Közlekedési Hatóság lépései: tavaly szeptember óta a felszínen haladó villamosok számára 25 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be. Ezen felül az eddigi 20 kilométer/óra helyett már csak 10 kilométer/órával haladhatnak be a HÉV-szerelvények a Batthyány téri állomásra. Ez a hatóságok szerint mindaddig így is marad, „ameddig amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljes mértékben megoldódik.”

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
khomeini
2017. június 27. 07:21
http://bkk.hu/2017/06/kozlemeny-7/ (...) "Az alagút födémszerkezete a megerősítéseket követően megfelelően stabilnak bizonyult, az építéskor hajszálrepedések a terhelés hatására sem mutattak lényegi változást. Ugyanakkor a BKV Zrt.-nek részben felelős üzemeltetőként, részben pedig a hatósági előírásoknak megfelelően, a villamosközlekedésre vonatkozó sebességkorlátozást mindaddig fenn kell tartania, amíg minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a repedések nem terjednek tovább, illetve újak nem keletkeznek. A BKV Zrt. ezt adta válaszként az újságírói kérdésre is, nem azt, hogy a repedések terjednének. A BKV Zrt. kérésének ellenére a Népszava újságírója a MÁV-HÉV Zrt.-t nem kereste meg kérdéseivel. Tájékoztatásuk alapján a HÉV részéről sem történt sebességcsökkentés elrendelése. Sőt, a legújabb szakértői vizsgálat eredménye is megszületett, amely igazolja az alagút megfelelő állapotát. Ennek megerősítésére továbbra is kérjük az újságírótól az érintettek megkeresését."
brekker
2017. június 26. 15:23
A lényeg, hogy az örökbérletes nyuggereknek átszállás nélkül lehessen biztosítani az árfelderítő utazást a városszéli bevásárlóközpontok között.
brekker
2017. június 26. 14:57
A Vasparipa mindent tönkretesz. "Addig volt jó, amíg indiánok voltunk"
Gyéressy Károly
2017. június 26. 13:55
NKH már nincs.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!