Kedves Naplónk!
Volt korábban olyan érzésed, hogy nem mehetsz el valahova, nem nézhetsz meg valamit, vagy nem olvashatsz el egy cikket, esetleg könyvet? Nekünk volt.
Konzervatív, polgári hangvételű lap működtetését tervezem. Interjú.
„Ennyire érdekli a média világa, vagy csak pénzügyi befektető?
Alapvetően régóta érdekel a média világa. A tizenhárom brandből álló csoportra nemcsak médiacégként tekintek, hanem technológiai vállalkozásként is. Amit azon a médiacímlapon látnak az emberek, ahová az újságírók a tartalmat gyártják, az a jéghegy csúcsa. Amögött egy rendkívül komplex IT-rendszer épül, sok beszállítóval. Domináns a céghálóban a Freemail e-mail-szolgáltató rendszer és a Videa videomegosztó oldal is. Technológiapiaci területen a társaságban hatalmas potenciál van.
Persze ebből az egészből az Origót emeli ki majd mindenki, hiszen az jelentős politikai hatással bír.
Az Origo a csoport legdominánsabb hírsite-ja. Míg az összes brand naponta átlagosan mintegy 1,2 millió embert ér el, az Origo önmagában négyszázezret.
Marad az irányvonala? Vagy még inkább kormánypárti lesz?
Erről elég éles a véleményem. Az ellenzéki médiumok beállították az Origót úgynevezett propagandaportálnak, amit én egyszerűen a konkurensek lejáratási kísérletének tartok. Az Origót én nem tartom propagandaoldalnak. Az alapító-tulajdonos idején olyannyira kimért hangvételű oldal volt, amihez képest bármiféle elmozdulás heves reakciókat váltott volna és váltott is ki. Az oldalnak az utóbbi időben kezdett kialakulni egy határozott arcéle, amely elkötelezett olvasótábort hozott magával, és én ezt szeretném továbbépíteni. Konzervatív, polgári hangvételű lap működtetését tervezem. Az online médiapiac arról szól, hogy minél több látogató, olvasó van, annál drágábban lehet hirdetési felületet értékesíteni, annál jobb tartalmat lehet készíteni, és annál nyereségesebb a vállalkozás. Azt sem tartom kizártnak, hogy a cégcsoporton belül baloldaliak megszólítására is létrehozunk egy brandet.”