Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
A BKV Zrt. azt ígéri, jövő héten megkezdődhet a járművek fokozatos, újbóli üzembe állítása, ugyanis megtalálták és és elhárították a felújított metrószerelvény hibáját.
Az orosz mérnökök a követelésnek megfelelően a hétvégén megtalálták a felújított szerelvény rendszeres meghibásodásának kiváltó okát, és elhárították a problémát, a jövő héten megkezdődhet a járművek fokozatos, újbóli üzembe állítása – jelentette a BKV.
A múlt héten, a helyzet javítása érdekében azonnali hatállyal Magyarországra kérték a gyártó Metrovagonmas Nyrt.-t tulajdonló Transmash Holding vezetését, valamint a tervezésben részt vevő vezető szakembereket. Az orosz mérnökök a követelésnek megfelelően a hétvégén megtalálták a felújított szerelvény rendszeres meghibásodásának kiváltó okát, és elhárították a problémát.
Elmondták: a múlt hét végén a BKV Zrt. az utasbiztonságot nem veszélyeztető, ám sorozatosan jelentkező meghibásodások, valamint a járművek szállításában tapasztalt késedelem miatt a legsúlyosabb szankciókat helyezte kilátásba a Metrovagonmasszal szemben, és követelte a helyzet azonnali megoldását. A közlemény szerint a hétvégén Budapestre érkezett a főkonstruktor és a jármű főmérnöke, velük együtt a több mint húsz mérnökből és szakemberekből álló szakértői csoport azonnal megkezdte a felújított szerelvények átvizsgálását.
Az optikai csatoló elemmel volt a gond
„A legapróbb részletekre is kiterjedő” elemzés eredményeképpen megtalálták a kiváltó okot. A szerelvények egyik alkatrészével, az optikai csatoló elemmel volt probléma, a hibát azonnal kijavították – írták, hozzátéve: a teljes flottát átvizsgálják.
Hangsúlyozták: a BKV Zrt. minden, szerződésben foglalt jogával élni fog a Metrovagonmasszal szemben. A társaság a rendszeresen felmerülő problémák miatt hibás teljesítési kötbért és kárátalányt, a késedelmes szállítás miatt pedig késedelmi kötbért érvényesít az orosz féllel szemben. Az első kötbérkövetelést már be is nyújtották, és minden felmerülő probléma esetén újabb igényt adnak le – olvasható a közleményben.
Sorba jelentkeztek a problémák
A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy soron kívül átvizsgálják azokat. Ezt megelőzően, reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy jármű, amely több percig nem tudott ajtót nyitni.
Ugyanezen a napon a BKV több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be késedelmek miatt a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint a közlekedési hatóság azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított járművet.
Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. A kezdeti hibák után Tarlós István főpolgármester azt mondta, azok a felújított járművek esetében is elkerülhetetlenek. Március végén közölte: akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.
(MTI)