3-as metró: bocsánatot kért az utasoktól az orosz metrócég

2017. június 30. 11:38

„A Metrovagonmas vállalat csapata és vezetése nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben” – írta közleményében Borisz Bogatirjev, az orosz Metrovagonmas vezérigazgatója.

2017. június 30. 11:38

Bocsánatot kért a budapesti metró utasaitól a metrószerelvények felújítását végző orosz cég vezérigazgatója, aki bízik abban, hogy a metrókocsik hamarosan visszakerülhetnek az M3-as vonalra. Borisz Bogatirjev a budapesti utazóknak címzett, az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: „a Metrovagonmas vállalat csapata és vezetése nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben”.

Hozzátette, a Metrovagonmas folyamatosan egyeztet és kommunikál az M3-as metrót üzemeltető BKV-val, valamint a magyar közlekedési hatósággal. Ennek részeként közös munkacsoportok jöttek létre, amelyek célja a jelenlegi helyzet elemzése, a beazonosított hibákra alapozva további cselekvési tervek kidolgozása. A hatékony és pontos munkavégzés érdekében a Metrovagonmas Budapesten dolgozó szakértőit - akik részt vesznek a szerelvények üzembe helyezésében és támogatják azoknak a BKV általi üzemeltetését – a vállalat főkonstruktőre irányítja – közölte Borisz Bogatirjev.

Kiemelte: elsődleges feladatuknak – a korábbi problémák beazonosítása alapján – olyan megoldások keresését tartják, amelyek növelik az üzemeltetés megbízhatóságát, és megakadályozzák hasonló esetek ismételt előfordulását. „Ezért bízunk abban, hogy a felújított vonatok hamarosan ismét visszakerülhetnek a vonalra, mivel a fent vázolt intézkedéseknek köszönhetően üzemeltetésük feltétel nélküli biztonságát és az utazás kényelmét hamarosan garantálni tudjuk” – tette hozzá a vezérigazgató. 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság múlt héten pénteken azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt, miután reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy jármű, amely több percig nem tudott ajtót nyitni. Ugyanezen a napon a BKV több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be késedelmek miatt a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését. 

A BKV kedden közölte: megtalálták és elhárították a felújított metrószerelvény hibáját, a szerelvények egyik alkatrészével, az optikai csatoló elemmel volt probléma. A BKV közölte azt is, ha minden az elvártaknak megfelelően alakul, a jövő héten megkezdődhet a járművek fokozatos, újbóli üzembe állítása.

Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, azok a felújított járművek esetében is elkerülhetetlenek. Március végén közölte, akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból.

A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.

(MTI)

Összesen 52 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
röviden
2017. június 30. 12:27
Ez a szöveg korrekt, lehet utalni a kötbért.
emhem
2017. június 30. 12:20
a kötbért tessék kifizetni, és akkor elhiszem, hogy komolyan gondolták.
Sulammit
2017. június 30. 12:11
Ez korrekt volt.
fogas paduc
2017. június 30. 11:56
Hiába na, az oroszok úriemberek. Ja, az Alstom megtette - e ezt már?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!