A 2024-es év eredményeire való visszatekintés mellett hazai trendekről, illetve a longevity turizmusról beszélt Orbán Ráhel, a BDPST Koncept alapítója.
Mennyivel jobb lenne, lakhatóbb és még szebb lenne a város ha az eredeti Lechner tervek szerint a körút vonala - Duna csatorna lenne, kis hidakkal sétáló részekkel, igazi Belvárosként működve.
De már akkor is a csóróság és rövidlátás volt az úr.
A Nagykörút vonalában beleérte magát azt is én kitiltanám az összes autót. Csak bkk jármű és taxi. Mint London belvárosa.
Aki nem képes elsétálni a Körút vonalától akár a Dunáig, a saját lábán, az költözzön vidékre.
Én meg azt javaslom, hogy építsenek körbe is metróvonalat, amelyik körbe megy Budapest alatt és minden másik metróvonalat keresztez. Ez lehetne mondjuk a 6-os metró.
Persze az 5-ös vonal is kellene.
Aztán lehetne hanyagolni ezt a villamosozást és felszabadulna egy nagy halom hely a felszínen.
Sőt autópálya is kellene a Duna alá, egyrészt azért, hogy nagyon gyorsan el lehessen jutni Budapest belsejébe is autóval is, másrészt meg azért, hogy a Duna parti úgynevezett rakpart utakat felszámolhassák és visszaadhassák végre a Duna partot a lakosságnak és a turistáknak.
Azért egy folyópart legideálisabb hasznosítása egy városban nem kimondottan a gépjárműforgalom.
Metropoliszban a metró az ideális tömegközlekedése eszköz és nem a villamos.
Budapest metróellátottsága még mindig szegényes, nem ideális.
Bécs sem nagyobb. Sőt! Aztán?