Nem volt könnyű dolga az Átlátszó újságírójának, de végül sikerült megtudnia, hogy miként alakultak a kvótareferendummal kapcsolatos állami reklámkampányok költései a különböző médiafelületeken. A közérdekű adatigényléssel megszerzett adatok szerint az év eleji és a nyári, népszavazással kapcsolatos állami reklámköltések egyértelmű kedvezményezettje az Andy Vajna filmbiztos-kaszinótulajdonos tulajdonába került TV2 volt, de sok pénz jutott online az Origónak, a 888-nak és a Lokálnak; a nyomtatott sajtótermékek közül pedig a Népszabadságot is kiadó – majd nemrég felfüggesztő – Mediaworksnek.
A kampányokat a Miniszterelnöki Kabinetiroda rendelte Csetényi Csaba két cégétől, a Network 360 Kft.-től és az Affiliate Network Kft.-től. Az első, januári kampány arculatának megtervezését az előbbi cégre bízták, ez 33 millió forintba került. Az első kampány januárban összesen 110 millió forintba került, ebből 30,78 millió forint a Kossuth és Petőfi rádióhoz, vagyis az MTVA-hoz vándorolt, az Inforádió 2,4 millió forintot kapott belőle, 22 vidéki rádió pedig egyenként 1,5 milliót. A tévékben 42 milliót költöttek: ennek több mint felét, 24 milliót a TV2-nél, nagyjából 10 milliót az MTVA különböző csatornáin, nettó 3 milliót az ATV-n, és nettó 1,5 millió forintot a Széles Gábor-féle EchoTV-nél – írja az oknyomozó portál.
A második januári kampány során 32 milliót költöttek el, ebből 21 millió ment a TV2-höz. Közben februárban futott „A magyar reformok működnek kampány” is, amit szintén a Network 360 Kft. csinált, 48,2 millió forintért. Ennek során összesen 56,1 millió forintot költöttek el, ebből 18,1 milliót a TV2-nél. A nyomtatott sajtóban elköltött pénzből a legtöbbet, nettó 7,1 millió forintot a Mediaworks kapta 9 vidéki lapban és a Nemzeti Sportban megjelentetett hirdetésekért. A Habony Árpád tulajdonában lévő Lokálnak 2,8 millió, a Magyar Időknek 759 ezer forint jutott az összegből. Áprilisban 235 millió forintot költöttek a kampányra, de nincs részletes beszámoló arról, hogy ez hogyan oszlott meg a médiafelületeken.