Iskolai késelések Kínában is történtek nemrég, pedig állítólag kirekesztették a nyugati dekadenciát
A hazugság lényege, hogy mire használják ezeket a valós problémákat: keleti orientáció, jogállamlebontás, feudálkapitalista önkény.
Az Átlátszó közérdekű adatigénylés után vizsgálta meg az év eleji és a nyári, migrációval és kvótareferendummal kapcsolatos állami kampányok médiás költéseit. Kiemelkedően sokat költött az állam az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2-őnél, a nyomtatott lapok piacán pedig a Népszabadság kiadója, a Mediaworks kapott sok pénzt. Online a Lokál, a 888 és az Origo járt jól.
Nem volt könnyű dolga az Átlátszó újságírójának, de végül sikerült megtudnia, hogy miként alakultak a kvótareferendummal kapcsolatos állami reklámkampányok költései a különböző médiafelületeken. A közérdekű adatigényléssel megszerzett adatok szerint az év eleji és a nyári, népszavazással kapcsolatos állami reklámköltések egyértelmű kedvezményezettje az Andy Vajna filmbiztos-kaszinótulajdonos tulajdonába került TV2 volt, de sok pénz jutott online az Origónak, a 888-nak és a Lokálnak; a nyomtatott sajtótermékek közül pedig a Népszabadságot is kiadó – majd nemrég felfüggesztő – Mediaworksnek.
A kampányokat a Miniszterelnöki Kabinetiroda rendelte Csetényi Csaba két cégétől, a Network 360 Kft.-től és az Affiliate Network Kft.-től. Az első, januári kampány arculatának megtervezését az előbbi cégre bízták, ez 33 millió forintba került. Az első kampány januárban összesen 110 millió forintba került, ebből 30,78 millió forint a Kossuth és Petőfi rádióhoz, vagyis az MTVA-hoz vándorolt, az Inforádió 2,4 millió forintot kapott belőle, 22 vidéki rádió pedig egyenként 1,5 milliót. A tévékben 42 milliót költöttek: ennek több mint felét, 24 milliót a TV2-nél, nagyjából 10 milliót az MTVA különböző csatornáin, nettó 3 milliót az ATV-n, és nettó 1,5 millió forintot a Széles Gábor-féle EchoTV-nél – írja az oknyomozó portál.
A második januári kampány során 32 milliót költöttek el, ebből 21 millió ment a TV2-höz. Közben februárban futott „A magyar reformok működnek kampány” is, amit szintén a Network 360 Kft. csinált, 48,2 millió forintért. Ennek során összesen 56,1 millió forintot költöttek el, ebből 18,1 milliót a TV2-nél. A nyomtatott sajtóban elköltött pénzből a legtöbbet, nettó 7,1 millió forintot a Mediaworks kapta 9 vidéki lapban és a Nemzeti Sportban megjelentetett hirdetésekért. A Habony Árpád tulajdonában lévő Lokálnak 2,8 millió, a Magyar Időknek 759 ezer forint jutott az összegből. Áprilisban 235 millió forintot költöttek a kampányra, de nincs részletes beszámoló arról, hogy ez hogyan oszlott meg a médiafelületeken.
A nyári kampányok költései
Júliusban összesen 645 millió forint közpénz ment a kvótanépszavazással kapcsolatos állami kampányokra („Tudta?” illetve az „Üzenjünk Brüsszelnek!”). A nyomtatott sajtóban ebből 57,9 millió forint jutott a Mediaworksnek 9 megyei lapban és a Nemzeti Sportban megjelentetett reklámokért. A második legnagyobb összeget, nettó 37,4 milliót a Russmedia kapta három megyei lapban és a Szuperinfó körben közzétett hirdetésekért. A Magyar Időknek 34,9 millió, a Lokálnak pedig 23,8 millió jutott – írja az Átlátszó.
A TV2-nek 121 millió jutott ebben a körben, de az ATV-n is közel 13 milliót költött az állam. A rádiók között a huszonöt adót működtető KOD Media kapott 81 milliót, a közmédia 24,4 milliót, a Karc FM pedig 7,3 milliót. Az online-ra költött 44,7 millióból 15,3 millió jutott a 888.hu-t és lokal.hu-t működtető Modern Media Group Zrt.-nek. Az origo.hu 12,8 milliót, a Magyar Idők 2,8 milliót, a Pesti Srácok 2,4 milliót kapott.