A csalások visszaszorítására az online eszközök alkalmazását megfelelő eszköznek tartja a lakosság, így például elégedettek az elektronikus pénzforgalom bővítésével is. Annak ellenére azonban – állapította meg a kutatás –, hogy a magyarok többsége elégedettnek mutatkozik a bankkártyás fizetés lehetőségeivel – a kártyahasználók 88 százaléka nyilatkozott így –, még mindig gyakori, hogy bár szeretnék, de lehetőség híján nem tudják használni a plasztiklapot. A válaszadók 53 százaléka nyilatkozott akként, hogy az elmúlt egy év során előfordult vele, hogy szeretett volna, de nem tudott bankkártyával fizetni.
A Magyar Nemzeti Bank adatai alapján a kártyás fizetések száma 2015 első negyedévéhez viszonyítva 22,1 százalékkal emelkedett, ám a bankkártyás fizetések arányának megoszlása eközben egyáltalán nem homogén az egyes kereskedelmi egységek között. Míg a válaszadók 79 százaléka úgy nyilatkozott, hogy szupermarketekben és plázákban rendszeresen fizet bankkártyával, a kisboltokban már csak 36, a vendéglátóipari egységekben pedig 21 százalék ez az arány. Egyes szolgáltatói szektorokban viszont elenyésző a készpénzmentes fizetés aránya: ilyen például a fodrász vagy a taxi, ahol mindössze 5 százaléknyi az olyan vásárlók aránya, akik kártyával egyenlítik ki a számlát.
Az online pénztárgép és az EKÁER kapcsán szintén támogatóan nyilatkoztak a válaszadók: 53 százalékuk szerint az online pénztárgép megfelelő megoldást jelent a nyugtaadás elmulasztásának visszaszorítására, az áfacsalások ellen pedig 45 százalék szerint hatékonynak mondható a közúti áruforgalom ellenőrzése, vagyis az EKÁER. A megkérdezettek 13-15 százaléka azonban úgy vélekedett, hogy e rendszerek még nem elég hatékonyak. Figyelemre méltó megállapítása a felmérésnek, hogy az online pénztárgépek kötelező használatát az emberek elsősorban a nagy bevétellel rendelkező foglalkozásokra, így az ügyvédi irodákra, a fogorvosi rendelőkre és a plasztikai sebészekre terjesztenék ki.