Megszületett a nagy megállapodás a minimálbér összegéről – jöhet az egymilliós átlagfizetés
Megállapodást hozott az e heti egyeztetés a munkáltatók, a szakszervezetek és a kormány között.
Indoklás nélkül utasították vissza a szakszervezetek a jegyvizsgálókat érintő foglalkoztatási és bérreformot – írja közleményében a MÁV-Start Zrt. A cég értetlenül áll a lépés előtt, mivel szerintük a hónaok óta előkészítés alatt álló új rendszer a jelenleg túlórával elérhetőnél is jóval magasabb jövedelmet, és ezzel együtt kiszámíthatóbb, egyenletesebb vezénylést biztosítana.
A szakszervezetek visszautasították a MÁV-Start jegyvizsgálókat érintő foglalkoztatási és bérreform ajánlatát, amely – a jelenleg túlórával elérhetőnél is – jóval magasabb jövedelmet, és ezzel együtt kiszámíthatóbb, egyenletesebb vezénylést biztosít a jegyvizsgálói munkakörökben – közölte a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a MÁV-Start Zrt. vezetése értetlenül áll azelőtt, hogy a hónapok óta tartó előkészítést és egyeztetéseket követően a szakszervezetek pénteken visszautasították annak lehetőségét, hogy a vasútvállalat elkezdje a jegyvizsgálói munkakörökben dolgozók jövedelemszintjének rendezését. A MÁV-Start egy új, szakmai gyakorlati időt és teljesítményt is elismerő bértáblázatot dolgozott ki: az alacsonyabb leterheltségű készenléti jellegű jegyvizsgálói munkakör lehetőségeit kihasználva 5 százalékos munkaidőalap-emelés mellett átlagosan 16 százalékos béremelést tervezett.
A jegyvizsgálói bértábla bevezetése kiszámítható, magasabb jövedelemszintet, szakmai tapasztalattól függően – a korábbi több túlórából eredő többletkereseten felül – átlagosan nettó 11 ezer forinttól 25 ezer forintig terjedő összegű plusz keresetet biztosít – írják. A napi teljes munkaidő egyéni megállapodással 0,4 órával emelkedne az általánosnál alacsonyabb leterheltségű, készenléti jellegű jegyvizsgálói munkakörökben. A jegyvizsgálók a későbbiekben – tapasztalataik alapján – szabadon dönthetnek arról, hogy visszatérnek-e a jelenleg is érvényes foglalkoztatási rendszerbe.
A szakszervezetek ellehetetlenítették a MÁV-Start által felajánlott megállapodást azzal, hogy indokolás nélkül visszautasították a foglalkoztatási és bérreformot, illetve a társaság gazdasági lehetőségeihez képest irreális követelésekkel álltak elő.
A MÁV-Start vezetése a szakszervezet támogatása nélkül továbbra is keresi a munkavállalók jobb kereseti lehetőségeit biztosító megoldásokat. A cél, hogy 2017. január 1-jéig valamennyi területi személyszállítási igazgatóságnál bevezessék a szolgálati időt és a teljesítményt elismerő bértáblázatot – közölte a vállalat.