Tarlós: Biztosan megépül a római-parti védmű

2016. április 29. 17:58

A főpolgármester szerint érthetetlen gyűlöletkeltés zajlik a római-parti védmű ügyében, miközben azt 25 éve meg kellett volna már építeni. Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján a gát mellett beszélt még a 3-as metró felújításáról, a fővárosi kerékpáros közlekedésről, az Uberről és visszaszólt Fischer Ivánnak, a Budapesti Fesztivál Zenekar zeneigazgatójának is.

2016. április 29. 17:58

Biztosan megépül a római-parti védmű, a partrendezési tervekről a nyáron tájékoztatni fogják az ott élőket – közölte Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. Tarlós István azt mondta, véleményük szerint „érthetetlen gyűlöletkeltés” zajlik a római-parti védmű ügyében. Azt 25 éve meg kellett volna már építeni – hangsúlyozta. A főpolgármester emlékeztetett: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megküldte a csillaghegyi-öblözet árvízvédelmi művének támogatási szerződését, és szerdán ezt a Fővárosi Közgyűlés el is fogadta. Ebből két következtetés vonható le: az egyik az, hogy az árvízvédelmi mű biztosan meg fog épülni, a másik pedig, hogy a kormány az anyagi fedezet jelentős részéről gondoskodik is – mondta. Közölte azt is, az Országos Vízügyi Főigazgatóság április 22-én tájékoztatta arról, hogy a part menti nyomvonalváltozatot támogatja.

A partrendezésről, arról, hogy mennyire lesz élvezhető a Római-part, az ott élőket tájékoztatni fogják, a nyáron kihelyezik majd a látványterveket a parton. Annyit kérnek, hogy a következtetéseket azokból vonják majd le, és „ne katasztrófaturisták és megrögzött vádaskodók, gyűlölködők propagandájából” – mondta Tarlós István, hozzátéve: a védműnek 2018 végig el kell készülnie. Megjegyezte azt is, hogy a korábbi, Demszky-féle közgyűlés is egyértelműen a parti nyomvonal mellett döntött.

Bús Balázs (Fidesz-KDNP), Óbuda-Békásmegyer polgármestere arról beszélt, hogy a céljuk a teljes csillaghegyi-öblözet megvédése mellett a Római-part üdülőövezeti fenntartása, a rekreációs, szabadidős, idegenforgalmi és sportolási funkciók megőrzése és fejlesztése. Kiemelte, a jelenlegi Nánási út és Királyok útja vonalában húzódó, a főváros által elsőrendű védvonalnak tekintett úgynevezett nyúlgát mai állapotában nem felel meg a jogszabályi követelményeknek. Magassága nem kielégítő, szelvénye kisebb az előírtaknál, problémát jelentenek a kapubehajtók, átvágások, valamint az ártéri rézsűben húzódó fasor.

A polgármester kijelentette: mindezek alapján a mai elsőrendűnek tekintett gát védmű jellege erősen megkérdőjelezhető. A tervezett mobilgát megépítése „nem az üdülőknek álcázott többszintes lakóépületek megvédése miatt indokolt”, hiszen elsőrendű védmű hiányában nemcsak a római-parti üdülőtelep, hanem az egész csillaghegyi-öblözet 356 hektáros területe víz alá kerülhet – mondta. Közölte azt is, hogy a meglévő, egyetlen jogszabályi előírásnak sem megfelelő védmű kellő műszaki szintre emelése természetvédelmi szempontból legalább akkora mértékű beavatkozással járna, mint a part menti mobilgát megépítése. Rámutatott arra is, hogy a vonatkozó kormányrendelet értelmében az árvízvédelmi töltést tíz méteren belül semmilyen műtárggyal nem szabad megközelíteni. Szerinte a védmű nyomvonalát úgy kell meghatározni, hogy a legkisebb környezeti kár keletkezzen.

Bús Balázs egy korábbi felmérésükre hivatkozva elmondta, hogy a Római-parton 39 lakáscélú ingatlan van, ezekbe 106 ember van bejelentve. A 39 lakóépület esetében a legutóbbi árvíz idején a kár elérte az 50 millió forintot, és a Római-parton lévő ingatlanokban keletkezett kár összértéke a 417 millió forintot. Hangsúlyozta: az általa vezetett önkormányzat támogatja a főváros törekvéseit, hogy a területet minél hamarabb árvízmentesítsék.

A 3-as metró felújítása kapcsán Tarlós István egy sajtóinformációra reagálva elmondta: az első felújított szerelvénynek a szerződés szerint június 2-án kell megérkeznie. A 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges járműpótlásra vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta, hogy a leggazdaságosabb megoldás mellett tette le a voksát. Az ügyben szerdán tett bejelentésre nem volt sem kormányzati, sem fővárosi felhatalmazás – közölte, egy buszgyártó cég két nappal ezelőtti bemutatójára utalva.

A taxis demonstrációkról szólva azt mondta, hogy felülvizsgálják a fővárosi taxirendeletet, de az nem fogja megoldani az Uber-ügyet. A fővárosi taxirendelet ma is vonatkozik az Uberre, csak egyszerűen nem tartják be. Szerinte jogszabállyal lehetne rendezni a kérdést.

A kerékpáros közlekedést érintve Tarlós István arról beszélt, a kérdéssel foglalkozó munkacsoportba a kerékpárosok képviselői mellett valószínűleg meg fogja hívni az autósok képviselőit is, az Autós Nagykoalíció kérésének eleget téve. A főpolgármester visszautasította és kikérte magának, hogy a holland nagykövet „egy éjszakai bárból üzenget” neki a kérdésben.

A Budapesti Fesztiválzenekar fővárosi támogatása kapcsán, Fischer Iván zeneigazgató nyilatkozatára reagálva visszautasította, hogy a támogatási összeg meghatározása a városvezetés „konok és erőszakos” döntése volt. Arról – mondta – a Fővárosi Közgyűlés döntött többséggel. Tarlós István kijelentette: a város nem pazarol, hanem takarékoskodik, és a kultúrát támogatja „olyan mértékben, hogy addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér”.

Összesen 88 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
JHonny68
2016. április 30. 21:48
Ha már közpénzből építenek a rómaira védművet, akkor kérnék arról a pár ingatlan tulajdonosról egy listát akikre ennyit érdemes költeni, mert ártéren laknak.
követeljük Wellman lemondását
2016. április 30. 21:45
Tarlós István azt mondta, véleményük szerint „érthetetlen gyűlöletkeltés” zajlik a római-parti védmű ügyében. Azt 25 éve meg kellett volna már építeni, akkor amikor még én voltam az ottani polgármester és HOZZÁNEMÉRTÉSBŐL JELESRE VIZSGÁZVA AZ ÁRTÉRRE ENGEDÉLYEZTEM 10 EMELETES ÉPÜLETEK ÉPÍTÉSÉT!
szamarhegy
2016. április 30. 12:57
Érdekes helyzet, hogy az a főpolgármester védi az árvízi területre (a jelenlegi árvízvédelmi vonal és a Duna közötti 200 méteres sávra épült) épült ingatlanokat, aki korábban polgármesterként (elődeivel együtt) megengedte, hogy árvízi területre, (nem oda való) lakóparkok, társasházak épüljenek...
zőldsas
2016. április 30. 11:14
Tudjátok én beleszarnék az egészbe két nagy dunai árvíz után térnék vissza a gát építésre. De homok és zsák, honvédség és egyéb segítség nélkül nézném, hogy mi megy tönkre. Ez után kárfelmérés és csekk a tiltakozóknak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!