Lezuhant egy kisrepülőgép Pest megyében

2016. március 26. 09:18

Két ember hunyt el, mikor Dány közelében lezuhant egy kisrepülőgép. A gödöllői repülőtérre kellett volna megérkeznie a kora esti órákban, de miután ez nem történt meg, a katasztrófavédelem, a Pest megyei kutató-mentőszolgálat és a rendőrség közösen keresni kezdte.

2016. március 26. 09:18

Lezuhant egy kisrepülőgép a Pest megyei Dány közelében, a gépen tartózkodó két személy életét vesztette – tudta meg az MTI a Pest megyei katasztrófavédelmi igazgatóság szóvivőjétől szombaton.

Csámpai Attila elmondása szerint a gépnek a gödöllői repülőtérre kellett volna megérkeznie a kora esti órákban, de miután ez nem történt meg, a katasztrófavédelem, a Pest megyei kutató-mentőszolgálat és a rendőrség közösen keresni kezdte.

A repülőt a reggeli órákban találták meg Dány közelében. A gépen két ember tartózkodott, ők a tájékoztatás szerint a helyszínen életüket vesztették. A baleset körülményeinek vizsgálata, a helyszínelés még folyamatban van.

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
predator
2016. március 26. 23:50
@feritekeri én nem repülök túlzottan régóta, ez a 10. évem. 9 év alatt 4 közelebbi és távolabbi ismerősöm halt meg repülő és helikopter katasztrófában. Tavaly egy hatósági berepülőpilóta is. Sajnos ez egy ilyen hobbi(a még szerencsésebbeknek hivatás is egyben),nagyon oda kell figyelni minden pillanatban,és sajnos még az sem ad 100% garanciát,mert olyan nincs. Ahogy az oktatók mondani szokták úgy tartsuk be a repülési szabályokat,hogy azok mindegyike piros betűkkel,a halott pilóták vérével van leírva! Szerintem ez egy nagyon igaz mondás. A szabályok maximális betartása ellenére is jöhet olyan hirtelen műszaki hiba/légköri jelenség amiből nincs már idő és magasság élve kikeveredni. Ezt annak aki repülőgépet,helikoptert vezet,el kell fogadnia,együtt kell élnie vele. Ami engem jelenleg zavar a repülésben,az az amiket egyes motoros oktatóktól hallottam és szakmai oldalakon olvastam:megjelentek olyan,rokoni pénzen tolt növendékek,akiknek a végső célja elvileg az ATPL (közforgalmi pilóta)jogosítás lenne és egy Boeing/Airbus,Tupoljev,Iljusin,Szuhoj pilótafülkéjében töltenének jó sok szép repült órát. Azért írom,hogy elvileg mert nem egy van aki már a motoros repülő alapképzésen elmondta az oktatónak,hogy neki csak az a lényeg,hogy a légitársaságnál minél többet fizessenek de minél kevesebbet kelljen repülni, és hogy lehetőség szerint a legkevesebb járatot akarja repülni a közforgalmi pilótakarriere alatt,"mert a repülés az veszélyes". Tehát nem akar repülni,de elvárja a legmagasabb fizetést. Az ilyenek nagyon kiakasztanak,mert olyanoktól veszik el a helyet a rokoni pénzek miatt,akiket alig lehetne "kirobbantani a pilótaülésből" mert annyira rajonganak a repülésért,de pénzügyi okok miatt esélytelenek rá,hogy ezt a gyönyörű hivatást válasszák.
predator
2016. március 26. 16:24
Régen sokkal többen repülhettek,igaz,más,állami keretek között (MHSZ), jóval olcsóbban(az állam fizette a nagy részét a költségeknek).Általában mindenki a vitorlázórepüléssel kezdett, ami jó alapokat ad,majd mehetett tovább a motoros gépre. A legtehetségesebbeket,az oktatóik bíztatták,hogy jelentkezzenek a Kiliánra,ahol a légierő számára képeztek nagysebességű(vadász),helikopter és szállítórepülő pilótákat. Ha nem akartak katonai pályára lépni,akkor pedig a legjobbak a nyíregyházi főiskola mezőgazdasági pilóta és közforgalmi pilóta képzésére kerülhettek. A mezőgazdasági repülés a repülés egyik legnagyobb odafigyelést igénylő ága, az alacsony repülési magasság(ami magával hozza a vészhelyzetek esetén jelentkező jóval rövidebb időt a megoldásra) és a rengeteg akadály(táblák végén fasorok,közben villanyoszlopok és drótok) miatt. Mára ez megszűnt a repülés egyre inkább pénzes hobbi lett,megszűnt a főiskolai,államilag támogatott mg pilótaképzés,és közforgalmi pilóta képzés. Emiatt a légirendészet és a mentőszolgálat pilótaállománya is elöregszik,utánpótlásuk pedig nincs (ezt ezeknél a szolgálatoknál repülő pilóták mondták). Ha valaki ma elhatározza,hogy például mentőhelikopter pilóta szeretne lenni,akkor annak a 2 évvel ezelőtti álláshirdetésből kiindulva 1800 óra helikopteres gyakorlatot kellett felmutatni. Egy helikopteres alap PPL képzés egy robinson helikopteren minimum 4 millió forint(ez minimum 45 óra repült időt jelent). Egy komolyabb típuson az óradíjak is magasabbak, így nem túlzás az a kijelentés,hogy ma egy fiatal,hogy ezt elérje,bizony milliárdos összeget kéne kicsengessen,hogy az 1800 órát összeszedje és beülhessen az EC-135-be. Így pedig felvehetőnek csak a rendszerváltás előtt már hivatásszerűen repülni kezdett mg pilóták és katonai pilóták mondhatóak,mert csak ők tudják teljesíteni a követelményeket. Viszont ők már nem fiatalok,a legtöbben már az 50-es éveiket tapossák. Plusz opciónak jöhet az osztrák pilóták felvétele(ausztriától bérli a mentőszolgálat az EC-135 helikoptereket),ami viszont az ország tulajdonképpeni inkompetenciáját jelezné. A felvételi minimum óraszámot nem tartom túlzásnak,érthető,hogy nagy gyakorlatú pilótákat akarnak a mentőhelikre. Ami gáz,hogy semmiféle államilag támogatott pilótaképzés sincs az országban,és ez hozza magával az utánpótlás hiányt. Mi lesz ha nyugdíjba mennek azok a pilóták,akiknek még az MHSZ/Nyíregyi Főiskola vagy Kilián révén sikerült ezt a szép hivatást választani, és nem a szülők rokonok dobtak össze milliókat, milliárdot a képzésükre?! Ha valaki idáig elolvasta annak jelezném,hogy sajnos a pár héttel ezelőtti Cessna katasztrófához(1 halott+1 súlyos sérült) ismét a CAVOK magán pilóta iskola gépe zuhant le. Sajnos rájuk jár a rúd az utóbbi időben. A miértekbe eszem ágában sincs belemenni,mert én is vezetek repülőgépet,igaz,hogy pénzügyi okokból csak vitorlázót,de nem szeretem a "fotelszakértést". Létezik Magyarországon a Közlekedésbiztonsági Szervezet nevű független vizsgáló szerv,akik minden civil légi baleset( sérültekkel,súlyos sérültekkel járó repülőesemény) és katasztrófa(halottal,halottakkal járó rep.esemény) okainak szakmai,műszaki kivizsgálását végzik. Az ő szakembereik majd megnevezik az okokat,hónapok múlva(ez totál normális vizsgálati idő a repülésben), addig pedig úgy is csak a jósolgatás és a találgatás megy, akár a legvadabb bulvárbaromságok felemlegetésével is. Nyugodjanak Békében a tegnap lezuhant hajózók!
komondor
2016. március 26. 09:53
Nem öröm.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!