Budapesti Önkormányzatok Szövetsége: Nem szűnik meg az agglomerációs tömegközlekedés

2015. december 22. 17:56

Nem szűnik meg az agglomerációs tömegközlekedés a főváros vonzáskörzetében a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége szerint, amely úgy látja, hogy félreértelmezték az erről szóló híreket, döntés pedig nem született arról, átveszi-e az agglomerációs járatokat az állam.

2015. december 22. 17:56

A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) cáfolja azokat a „félreértelmezett híreket”, amelyek szerint megszűnik az agglomerációs tömegközlekedés.

A szervezetnek az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írták: a valóság az, hogy korábbi megbeszéléseknek megfelelően Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester hétfői találkozóján szóba került az agglomerációs járatok állam általi átvétele, de ez nem megszűnést jelent. Konkrét döntés azonban nem született a témában - tették hozzá.

Hangsúlyozták, hogy a kerületi vezetők jelentős többsége közösen megoldandó kérdésként tekint a tömegközlekedés finanszírozására, hiszen az sok százezer budapesti polgár mindennapi életét érinti, függetlenül attól, hogy melyik városrészben él.

A BÖSZ határozottan cáfolja azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a kerületi polgármesterek Tarlós Istvánnal közösen tiltakozó levelet írtak volna a miniszterelnöknek az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban. Ilyen levelet senki sem írt – hangsúlyozták, hozzáfűzve: a kormánypárti fővárosi polgármesterek támogatták a parlament döntését, és a főpolgármester korábbi elvárásaival összhangban vállalták, hogy a 2012-ben átengedett nyolcmilliárd forinton túl további hatmilliárd forinttal járulnak hozzá a közösségi közlekedés kiadásaihoz.

A parlament december 15-én fogadott el törvénymódosítást az új fővárosi forrásmegosztásról: a jövőben a fővárosi kerületek nagyobb mértékben járulnak hozzá a tömegközlekedés finanszírozásához, mint eddig.

 

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2015. december 23. 07:22
Rugóznak még rajta huhognak egy kicsit aztán természetesen megoldódik. A kérdésem csak az, hogy miért kell feladni a magas labdát?
apoa
2015. december 22. 21:52
Sok agglomerációs kocsival bejön a szélső kerületekbe, ott lebassza a kocsiját, ahol éri és igénybe veszi a BKV-t. A pesti autós meg nem tud miattuk mozdulni. De azért a költségekhez nem akar hozzájárulni!
kjkj945
2015. december 22. 19:15
?? ""Tarlós István kedden bejelentette: Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával, arról az érintett településeknek és az államnak kell megegyezniük."" Ott nem volt megszűnésről szó.
pollip
2015. december 22. 18:51
Melyik média "értette félre"?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!