Elárulta Pankotai Lili, mit tanul és milyen szakra megy, de a kirúgásáról is beszélt
Élvonalbeli szakemberektől tanul elmondása szerint Pankotai Lili, aki beszélt az iskolaváltásáról, beilleszkedési nehézségeiről és tanulmányairól is.
A Krúdy Gyula Gimnázium felháborító esete mutatja, hogy életveszélyben vannak a gimnáziumok, bármikor levelet kaphatnak az igazgatók. A kormány továbbra is első számú ellenségként tekint az érettségit adó képzésekre.
„A győri Krúdy Gyula Gimnázium felháborító esete mutatja, hogy életveszélyben vannak a gimnáziumok, bármikor levelet kaphatnak az igazgatók. A kormány továbbra is első számú ellenségként tekint az érettségit adó képzésekre. A Váradi András Alapítvány és az Együtt folytatja egy éve megkezdett harcát a gimnáziumok védelmében.
Épp egy éve, 2014 őszén Orbán Viktor a kormányzati ciklus legfontosabb átalakításának nevezte a közoktatás reformját, amelynek középpontjában az érettségit adó férőhelyek visszavágása és a szakiskolai képzések arányának növelése áll. Orbán és Parragh László iparkamarai elnök szerint ez a »duális képzésnek« nevezett átalakítás (amelynek egyébként nem sok köze van az emlegetett német példához) a diákok jobb elhelyezkedését szolgálja.
»Az érettségi védelmében« című tanulmányukban Magyarország legkiválóbb oktatásgazdászai keltek ki a tervezett változtatások ellen. Kutatási eredményeik szerint az Orbán-Parragh-féle javaslatok kiindulási alapja is teljesen elhibázott. A munkaerőpiacon épp hogy az érettségizettek sikeresebbek - hasonló munkaköröket összehasonlítva az az érettségivel rendelkezők foglalkoztatása és fizetése is magasabb. Egy vidéki ház árával többet keres élete során az a szakmunkás, akinek érettségije is van. A jobb alapkészségeket megszerző érettségizettek tudása nem avul el, könnyebben tudnak alkalmazkodni az egyre gyakoribb technológiaváltásokhoz. A kádári betanított munkás-Magyarország vízióját Pokorni Zoltán volt oktatási miniszter is többször élesen bírálta.
Július 1-től mintegy 300 középiskola került át a KLIK-től az NGM fenntartása alá. A bizonytalanság közepette egyértelmű kormányzati kommunikáció folyt arról, hogy ezekben a vegyes iskolákban - amelyekben szakiskolai és gimnáziumi képzés is folyik - a cél a gimnáziumi rész fokozatos elsorvasztása. Az eredeti cél az azonnali »profiltisztítás« volt, a kormány az óriási ellenállás hatására a Köznevelési Törvény 2015. júniusi módosításával átmeneti visszavonulót fújt, és lehetőséget teremtett arra, hogy az NGM alá tartozó Szakképzési Centrumok gimnáziumi képzést ne csak kifutó rendszerben, hanem hosszú távon is folytathassanak. Ez az intézkedés azonban valószínűleg szintén csak az elsorvasztások és bezárások elkenésére szolgál majd.
Az Együtt és a Váradi András Alapítvány a kormányzati szándékok nyilvánosságra kerülése óta ellenzi a tervezett »reformokat«. Pápa Levente, az Együtt alelnöke és a Váradi András Alapítvány kuratóriumának elnöke így indokolta a kiállásunkat:
»Ha a felnövekvő generációk nem válhatnak azzá, amivé szeretnének válni, akkor Magyarország egy sikertelen országgá válik elvándorlással, kudarccal, boldogtalansággal. A gimnáziumi oktatás a társadalmi mobilitás egyik kulcseszköze. Ha több hátrányos helyzetű régióban is megszüntetik a gimnáziumokat, akkor bezárulnak a mobilitási csatornák.«
Tiltakozásunkat négy vidéki városban és Budapesten tanárokkal, oktatásszervezőkkel, érintettekkel, szakértőkkel folytatott konzultációsorozattal kezdtük.”