LMP: Csak elodázzák a 3-as metró problémáját

2015. augusztus 15. 13:10

Csárdi Antal LMP-s fővárosi képviselő szerint jól jelzi a 3-as metró tarthatatlan állapotát, hogy a kocsik felújítását végző az orosz cég csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre.Csárdi szerint az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre.

2015. augusztus 15. 13:10

Az LMP szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújításával csak konzerválják a jelenlegi állapotokat a metróvonalon. Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője szombaton Budapesten sajtótájékoztatón bírálta a BKV és az orosz cég között megkötött szerződést, azt állítva, hogy a felújítással csak elodázzák 5-6 évre a probléma megoldását.

Az ellenzéki önkormányzati képviselő szerint az aláírt szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre. Csárdi Antal szerint ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza, míg a többit a budapesti adófizetők. Szerinte ez érthető is az orosz fél részéről, hiszen a 40 éves alvázak a jótállási futamidő végére már 60-65 évesek lesznek, ezért nem vállalják a teljes körű jótállást.

Az LMP-s politikus felhívta a figyelmet arra, hogy – a futamidőt tekintve – az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre. Szerinte azért történhetett meg mindez, mert Orbán Viktor miniszterelnök így megbeszélte meg Vlagyimir Putyin orosz elnökkel. Csárdi Antal azt kérte a miniszterelnöktől, legközelebb inkább tokaji aszút vigyen az orosz elnöknek, ne pedig a budapestiek biztonságát ajándékozza oda.

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
predator
2015. augusztus 16. 20:51
Nem az a baj ezekkel a metrókocsikkal, hogy oroszok. Nyugati metrókocsi ilyen 0 karbantartással nem bírt volna ki 40 évet, amit ezek már kibírtak. Ezek a kocsik azonban inkább múzeumba valóak már. Új orosz szerelvényeket kéne inkább venni a Metrovagonmastól, például a Ruszics (81-740) az Oka (81-760) vagy a Jauza (asszem 81-720-as modell) típusok valamelyikét. Mindhárom típus korszerű,légkondi is van rajtuk, és az Alstom szerelvényeknél jóval olcsóbban vadonat új metrószerelvényekhez jutna a főváros. Szerintem sokkal jobb megoldás, mint ezeket az ősöreg, idejüket becsülettel leszolgált szerelvényeket toldozni-foldozni.
balbako_
2015. augusztus 16. 08:17
Csakugyan konzerválják, csak hát ki kellett izzadni a 4 metró költségeit, toldozással foldozással fenntartani a 3-mas metrót, lecserélni a szétesett buszparkot, helyreállítani és kibővíteni a villamos közlekedést, és hallgatni a hülyébbnél hülyébb ellenzéki javaslatokat.
dobzselaci
2015. augusztus 15. 19:27
ennyire kell a baksis vityáéknak? beledobják a budapestieket a szar, de legalább duplaannyiba kerülő ruszki fostengerbe... az észt ajánlat meg ki lett kukázva, biztos nem ígértek akkora leadót.
Anti Komcsi
2015. augusztus 15. 19:25
Csárdi az LMP szégyene, buta Bernadettel együtt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!