Elindult a járatseriff-rendszer Miskolcon
Cél az utasok biztonságának növelése, a tömegközlekedési eszközök nagyobb rendben és tisztán tartása.
Csárdi Antal LMP-s fővárosi képviselő szerint jól jelzi a 3-as metró tarthatatlan állapotát, hogy a kocsik felújítását végző az orosz cég csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre.Csárdi szerint az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre.
Az LMP szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújításával csak konzerválják a jelenlegi állapotokat a metróvonalon. Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője szombaton Budapesten sajtótájékoztatón bírálta a BKV és az orosz cég között megkötött szerződést, azt állítva, hogy a felújítással csak elodázzák 5-6 évre a probléma megoldását.
Az ellenzéki önkormányzati képviselő szerint az aláírt szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre. Csárdi Antal szerint ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza, míg a többit a budapesti adófizetők. Szerinte ez érthető is az orosz fél részéről, hiszen a 40 éves alvázak a jótállási futamidő végére már 60-65 évesek lesznek, ezért nem vállalják a teljes körű jótállást.
Az LMP-s politikus felhívta a figyelmet arra, hogy – a futamidőt tekintve – az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre. Szerinte azért történhetett meg mindez, mert Orbán Viktor miniszterelnök így megbeszélte meg Vlagyimir Putyin orosz elnökkel. Csárdi Antal azt kérte a miniszterelnöktől, legközelebb inkább tokaji aszút vigyen az orosz elnöknek, ne pedig a budapestiek biztonságát ajándékozza oda.