A Corvinus egyetemről azt mondta: az intézmény vezetése június végéig készíti el javaslatát arról, hogy milyen formában működnének tovább a jövőben. Önmagában az összevonás, szétdarabolás nem cél, azt kell megvizsgálni, hogyan lehet fenntartható egyetemi struktúrát működtetni.
Kitért arra, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetem mosonmagyaróvári kara - az élelmiszer-tudományi képzésekkel - csatlakozik a közeljövőben a győri Széchenyi István Egyetemhez, erre mindkét szenátus rábólintott. Megvizsgálják, hogy a szombathelyi kar leválásával önálló felsőoktatási intézmény működethető-e. Várható a gyöngyösi főiskola integrálódása az egri főiskolába, az előbbi önmagában nem tartható fenn - jelezte.
Az államtitkár azt mondta, hogy az agrárképzésen változtatni kell, ugyanis jelenleg 14 helyen zajlik képzés úgy, hogy sok helyen alig van hallgató. Nagyon fontos az intézmények közötti együttműködés és a felesleges párhuzamosságok kivezetése, azaz, hogy az egyetemek, főiskolák képezzenek egymás helyszínein hallgatókat.
Palkovics László az orvosképzés megerősítéséről azt mondta: az infrastrukturális feltételeken javítani kell, mert jelenleg nem tudnak több - akár külföldi – hallgatót oktatni, holott erre igény lenne. Szeretnének 3 intézményben a szakmai képzés gyakorlati készségeinek elsajátítását segítő Skill-laborokat létrehozni, melyre pályázati forrásból összesen 6 milliárd forintot fordítanának. Több oktatóra is szükség lenne, ezért hazahozna külföldön dolgozó orvosokat, akik taníthatnának. Olyan szakembereket is bevonnának a felsőoktatásba, akik nem rendelkeznek ugyan tudományos fokozattal, de magas szintű szaktudással igen. Ennek lehetőségét biztosítja a mesteroktató kategória - jelezte, hozzátéve: e célra jövő januártól több mint 2 milliárd jelenik meg a Lendület Universitas programban. A forrást 2017-ben tovább növelnék.
A pedagógusképzés átalakításának eddigi eredményei pozitívak, külön hangsúlyt kell fektetni a továbbképzésre, amit annak kell végeznie, ahol a képzés történik - értékelt.