Müllner András, folytatva korábbi „önkritikus” hozzászólását úgy vélte: még mindig nem elég szerves a képzés kapcsolata a „kinti” világgal: egyfajta „elefántcsonttoronyról” beszélünk, amit szervesíteni kell, vagyis erősíteni a kapcsolatot a gyakorlati helyekkel, a piaccal. Bajomi-Lázár Péter szerint az is probléma, hogy más társadalomtudományok is tévedésben vannak a kommunikációtudományt illetően, „lenézik” azt. Szerinte ennek jele, hogy a Magyar Tudományos Akadémián nincsen „szakosztálya” a kommunikációnak, nem lehet akadémiai doktori fokozatot szerezni kommunikációból. Ha a kommunikáció jövője a kérdés, akkor Bajomi-Lázár szerint elsőként mindenképpen érdemes az akadémiai intézményesülés érdekében lépéseket tenni.
Nyírő Nóra a hallgatók kapcsán felidézte saját példáját: a cége minden évben szervez médiaversenyt hallgatói csapatoknak, de a győzteseknek hiába ajánlanak gyakorlati helyet, „kosarat kapnak”, mert azoknak már van helyük. Szerinte van egy motivált, szűk réteg, nagyjából a hallgatók 10 százaléka, aki mindenhol ott van, részt vesz versenyeken is, ez a kör viszont nem szélesedik ki. Úgy látja, maga a gyakornok-kérdés „nagyon nagy teher” a cégek működésében, ha értelmesen akarnak velük foglalkozni.
Mentes Endre szerint nagyon fontos lenne, hogy aki kikerül a felsőoktatásból, tudja, hogy mi szeretne lenni. Példaként megemlítette: a hozzájuk jelentkező kommunikáció szakosok két legáltalánosabb válasza arra, hogy miért ezt a képzést választották, vagy az, hogy a médiában akarnak dolgozni, vagy pedig az, hogy „a kommunikáció szak az olyan szexi”. Hozzátette ugyanakkor, hogy „száz kagylóból egyben tényleg ott van az igazgyöngy”, de ehhez száz kagylót ki kell bontaniuk.
Egy nézői kérdés kapcsán a Profession.hu-s Sámson Dorottya megjegyezte: nem lehet csak az egyetemekre tolni a felelősséget, „a hallgatók pont ugyanolyan felelősek a boldogulásukért”. Nem igazán kerülnek fel önéletrajzok a karrieroldalukra – mondta. Sámson hiányolja a proaktivitást, szerinte igenis gyakorlatra kell szert tenni az egyetemi évek alatt, a cégek válaszára pedig nem szabad várni, hanem utána kell menni a lehetőségeknek.
Azt tehát megtudtuk a beszélgetésből, hogy a résztvevők szerint nem kellene megszüntetni a kommunikáció szakot – a miértre ugyanakkor csak felületes válaszok érkeztek –, miközben egyetértés volt abban is, hogy igenis vannak problémák a képzéssel. Sokszor tűnt ugyanakkor úgy, hogy az „egyetemi” oldal és a „szakmai” oldal elbeszél egymás mellett, ami egészen biztosan nem viszi előre az ügyet, és nem jó a hallgatóknak sem, viszont a szak körüli bizonytalanságot növeli.