Kabaré: a svédek Magyarország miatt féltik az Európai Unió biztonságát
Eközben Stockholmban azt sem tudják, hogyan küldjék haza az illegális migránsokat.
Nem szerepel a következő hét éves uniós költségvetési időszak fontos projektjeinek listájában a 3-as metró és a kisföldalatti felújítása, illetve a 2-es metró meghosszabbítása a gödöllői HÉV-ig. Budapesten tulajdonképpen csak vasúti fejlesztések várhatóak uniós forrásból.
Vasútfejlesztésre kap pénzt Budapest, metrófelújításra nem a következő uniós költségvetési ciklusban – írja az Index. Bár uniós forrásokból készítették elő, mégsem szerepel a Magyar Közlönyben megjelent, uniós pénzből készölő projektek listájában a hármas metró és a kisföldalatti felújítása, illetve a kettes metró összekötése a gödöllői HÉV-vel. Budapesten főleg közúti és vasúti fejlesztésekre lesz pénz: megújulhatnak a Nyugati és Keleti pályaudvarok, a HÉV-vonalak, valamint jut pénz a ferihegyi repülőtér és a város kötöttpályás kapcsolatának fejlesztésére is.
Az Index megkereste a fejlesztési minisztériumot, ahol megerősítették: Budapest tömegközlekedési beruházásokra nem, csak a vasútvonalak fejlesztésére számíthat. Ezeket a MÁV fogja kezelni, és a HÉV-vonalak is a MÁV kezelésébe kerülhetnek – ebben az esetben a BKV és a főváros nem sok uniós forrást fog kapni a következő hét éves időszakban. A hármas metró kocsijainak felújítására így is lesz pénz, mivel a kormány garanciát vállalt arra a 60-65 milliárdos hitelre, melyből ezt a projektet meg lehet valósítani.