„Szennyvíz folyik a szájukból” – Magyar megindult Vona útján, aminek mindenki tudja, mi lett a vége
Ha a pártelnök saját szavazóbázisát, de a képviselőit is dehonesztáló jelzőkkel illeti...
Az Együtt improvizált büntetőadónak tartja és elutasítja, hogy a kormány fizetőssé tegye az M0-s autóutat és az autópályák bevezető szakaszait. A Jobbik is tiltakozik az útdíj kiterjesztésének terve ellen: szerintük az agglomerációból pedig sokan nem tudnak eljutni majd útdíj nélkül munkahelyükre, iskolába, kórházba.
Szigetvári Viktor, az Együtt társelnöke csütörtökön az MTI-nek elmondta, a tervezet visszavonására szólítja fel a kormányt, továbbá arra, hogy a jövő heti zárószavazás előtt pontosítsa a 2015-ös költségvetést. Jelezte, önkormányzati képviselőikkel figyelemfelkeltő akcióba kezdenek az autópályaszakaszok bevezető részénél, illetve a közúti csomópontoknál.
Az ellenzéki politikus értékelése szerint az M0-st és az autópályák bevezető szakaszait azért akarja fizetőssé tenni a kormány, mert a jövő évi költségvetés bevételi oldala megalapozatlan, ennek terhét pedig az állampolgárok nyakába akarja varrni.
Véleménye szerint 2016-ra előállhat olyan helyzet, hogy egyszerre kell dugódíjat és az agglomerációban autópálya-használati díjat fizetni, ez pedig „közlekedésszakmailag nonszensz”. Szigetvári Viktor elmondta, „a büntetőadóra” Simándi Szelimmel, az Együtt budaörsi önkormányzati képviselőjével sajtótájékoztatón hívta fel a figyelmet a tervek szerint a 2015-től már fizetős M1/M7 bevezető szakasznál.
A Jobbik is tiltakozott
Volner János, az ellenzéki párt alelnöke csütörtöki sajtótájékoztatóján közös fellépésre kérte az összes Pest megyei önkormányzatot és tiltakozó akciókat helyezett kilátásba. Álláspontja szerint az M0-ás autóút fizetőssé tétele tönkreteszi a főváros és környéke közlekedését és újabb sarcot jelent az autósoknak. Az eddigi negatív intézkedések között kitért a magas parkolási díjakra, az üzemanyagok adómértékének emelésére és a tervezett budapesti dugódíjra is.
A jobbikos politikus szerint nincsenek valós alternatívák a fővárosi közösségi közlekedésben, az agglomerációból pedig sokan nem tudnak eljutni majd útdíj nélkül munkahelyükre, iskolába, kórházba. Volner János szerint a tervezet a költségvetés csillapíthatatlan pénzéhségét mutatja és értelmetlen.