Ez a Brüsszel leckézteti Budapestet? Komolyan?
Nem Didier Reynders az első uniós bürokrata, aki azután keveredett korrupciós botrányba, hogy bőszen kritizálta Magyarországot. A híres lebukások azonban csak a jéghegy csúcsát jelentik.
A Népszabadság információi szerint sorra rendeli be a Központi Nyomozó Főügyészség a trafikpályázatok győzteseit és veszteseit az elmúlt hetekben. Arra kérték őket, hogy mindent meséljenek el, amit a trafikpályázatokról tudnak. A lap szerint sokan kihasználták az alkalmat és „borították a bilit”.
„Borították a bilit” a trafikpályázatok vesztesei – írja csütörtöki számában a Népszabadság. A lap szerint az amerikai kitiltási ügy óta aktivizálódott az ügyészség a trafikpályázatok kivizsgálásában és berendelte mind a veszteseket, mind a győzteseket. Arra kérték őket, hogy mindent mondjanak el, amit a trafikpályázatokról tudnak.
Az ügyészségi szóvivő a Népszabadság megkeresésére megerősítette, hogy folyik nyomozás a trafikkoncessziók pályázatainak ügyében, de ennél részletesebben nem ment bele az ügybe. Korábban általánosa azért nem vizsgálták a trafikkoncessziók ügyét, mert úgy találták, hogy ez nem az ügyészség dolga. Hogy most beindult a vizsgálat, arra utalhat: konkrét szálra bukkant az ügyészség.
A Népszabadság összegezte, miért van oka az ügyészségnek vizsgálódni: a DK által kiperelt pályázati jegyzőkönyvek és egyéni értékelőlapok alapján valószínű, hogy manipulálták a jelentkezők elbírálását. A koncessziós pályázatokra adható pontok felét adták az objektív szempontok, míg a másik – fent tárgyalt felét – a szubjektív pontok. Itt történhetett trükközés. A lap által megvizsgált nyolc településen például a későbbi győztesek üzleti tervei mind 50 fölötti, a vesztesek viszont 25 alatti szubjektív pontszámot kaptak a maximális 60 pontból. Ráadásul pontosan annyian kaptak ötven fölötti pontszámot, ahány kiosztható koncesszió volt a településen.