Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
Visszavonta a kormány azt a kormányhatározatot, amely alapján az M6-os és az M60-as a horvát határig ért volna. A döntés hirtelen jött, mert szeptemberben Lázár János még nagyszabású sztrádaprogramról beszélt a régióban is.
Nem épül meg az M60-as Pécs és a horvát határ, illetve az M6-os Bóly és Ivándárda közötti szakasza, mivel a kormány visszavonta az erről szóló tavalyi rendeletet, írja a Bama.hu. Előbbi szakaszon így elmarad egy új Dráva-híd építése, míg utóbbin csak kétszer egysávos autóút épül.
A döntés váratlanul érkezett, mivel szeptemberben Lázár János még egy olyan sztrádaprogram indításáról beszélt, mely Baranya megyét is érintené, Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára pedig októberben nyilatkozott arról, hogy 2018-ig megépülnek ezek a konkrét szakaszok, mivel kormányrendelet kötelezi erre a kormányt. Tasó László még november 15-én is említette az M6-ost, mint a következő uniós ciklusban határig épülő autópályát.
Egy 2013-as BAMA-cikk tanúsága szerint Orbán egy kormányülésen pont az M6-os meghosszabbítása és a Dráva-híd kapcsán kérdezte kormánya tagjait arról, hogy „Mi tart ennyi ideig? Az állam mi vagyunk, mi adjuk az engedélyeket, nem? Brüsszelbe kell ezért is utaznunk, hogy engedélyt adjunk saját magunknak?” Németh Lászlóné fejlesztési miniszternek külön még azt is felrótta, hogy: „Zsuzsanna, ha minden engedély megvan, és az állam összeszedi az erejét, mennyi ideig tart megépíteni egy 10 kilométeres utat, konkrétumot mondjon, legyen szíves.” Németh Lászlóné akkor azt ígérte, 2014-re kész lesz a pécsi elkerülő, 2018-ra pedig az autópálya a határig.