Ön indított utalást Szlovákiába? – hívták fel gyanútlan áldozatát a csalók
Mikor a sértett rájött, hogy csalóval beszél, már késő volt.
Nőtt a hitelfelvételi hajlandóság, és javult a bankok valamint a hitelek megítélése is Magyarországon a Deloitte kutatása szerint. A felmérés alapján továbbra is a sárga csekk a legkedveltebb fizetési mód hazánkban.
Csökken Magyarországon a hitelekkel szembeni ellenérzés – derül ki a lakosság fogyasztási, megtakarítási és hitelfelvételi hajlandóságának alakulását negyedévente vizsgáló Deloitte-Scale BankIndex kutatás legfrissebb adataiból. A kutatás megállapítja, hogy összességében javult a bankok hazai megítélése, de az továbbra is rosszabb, mint akár a biztosítóké, vagy a multinacionális vállalatoké általában.
A Deloitte közleménye szerint Fülöp András, a Deloitte Zrt. vezető partnere a felméréssel kapcsolatban elmondta: a bankindex mutatói mindhárom vizsgált területen, a fogyasztás, a hitelfelvétel és a megtakarítások terén is pozitív irányban változtak a legutóbbi, 2014. eleji felmérésük óta. „Az index az eddigi legoptimistább hangulatot mutatja a kutatás két évvel ezelőtti, első kiadása óta” – emelte ki Fülöp András.
A kutatás megállapítja, hogy a lakosság körében nemcsak csökkentek a hitelekkel szembeni ellenérzések, hanem a hitelfelvételi hajlandóság erősödésének első jelei is tapasztalhatóak. A válaszadók közül egyre többen valószínűsítik, hogy a közeli jövőben bátrabban vágnak majd hitelfelvételbe. Ezzel megfordult az elmúlt egy évre jellemző csökkenő tendencia, sőt, 2012 eleje óta az index most mutatja a legmagasabb értéket.
Szép Péter, a Deloitte Zrt. pénzintézeti szektorának partnere elmondta: a felmérés szerint továbbra is a sárga csekkek országa vagyunk, a rezsiszámla típusától függően a lakosság több mint 70-80 százaléka használja ezt a fizetési módot. Összességében az emberek 77,2 százaléka a legkedveltebb fizetési módnak ítélte a sárga csekk befizetését a postán. A rezsifizetésben ugyan enyhén nőtt az elektronikus befizetési módok népszerűsége, de még mindig szinte mindenki a sárga csekket használja, hiszen a csekket később is befizetheti az ember, míg a csoportos beszedés automatikusan megtörténik, adott időpontban – fűzte hozzá.
A Deloitte-Scale kutatás szerint csak a lakosság egy nagyon szűk rétege, mindössze 3-4 százaléka, jellemzően a magasabb jövedelmű, aktív, magasabb végzettségű, fiatalabb ügyfelek tervezik a közeljövőben a bankváltást, annak ellenére, hogy a folyószámla költségeket az ügyfelek többsége magasnak érzi.
Nőtt és a kutatás történetében először érte el az 50 százalékot azoknak aránya, akik tudatosan választanak az elérhető folyószámlák között. A megkérdezettek fele több bank közül választott, amikor jelenlegi számlacsomagja mellett döntött, és részleteiben is megvizsgálta a várható költségeket, 54 százalékuk pedig kikérte mások véleményét is – derül ki a felmérésből.