Kedves Naplónk!
Volt korábban olyan érzésed, hogy nem mehetsz el valahova, nem nézhetsz meg valamit, vagy nem olvashatsz el egy cikket, esetleg könyvet? Nekünk volt.
A magyarországi reklámadó, és a franciaországi működési környezet miatt erősen csökkenhet az RTL-csoport eredménye a Financial Times szerint. Az RTl tulajdonosai szerint a reklámadó felér egy elkobzással.
A Magyarországon bevezetett reklámadó várhatóan visszaveti a legnagyobb európai televíziós vállalkozás, az RTL-csoport eredményét – ezt emelte ki a vállalat első félévi profitbeszámolójáról szóló ismertetésében a Financial Times. A londoni gazdasági napilap idézete szerint a német Bertelsmann médiacsoport többségi tulajdonában álló RTL „a Magyarországon aktív összes külföldi befektető számára elriasztó jelzésnek” nevezte a „sietve bevezetett, elkobzással felérő reklámadót”. A közlemény szerint ugyanakkor a helyi, decentralizált vállalatvezetési szerkezetnek és a politikai függetlenségnek döntő szerepe van a cég sikeres magyarországi működésében.
A Financial Times ismertetése szerint az RTL által elsősorban a magyarországi üzletágban végrehajtott 100 millió eurós értékleírás több mint a felével, 202 millió euróra csökkentette a cégcsoport a nettó eredményét; ez elmaradt az elemzői várakozásoktól. A vállalat ugyanakkor a franciaországi működési környezetet, valamint produkciós cége, a FremantleMedia eredményeire nehezedő nyomást is a gyengülés tényezői között említette – áll a Financial Times beszámolójában.