Nem fogunk engedni sem a zsarolásnak, sem a nyomásgyakorlásnak címmel közölt interjút Dirk Gerkensszel, az RTL Klub vezérigazgatójával a Libération című francia baloldali lap. A magyarországi reklámadó bevezetésével kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy annak 65 százalékát az RTL köteles befizetni, miközben a reklámoknak csak 15 százalékából részesül. A törvényalkotó szerinte a TV2-t támogatta, amikor a konkurens csatorna számára egy módosítással adókönnyítést tett lehetővé. Amikor viszont kiderült, hogy az az RTL-nek is kedvez, akkor módosították a szöveget, hogy ez utóbbinak nagyobb összeget kelljen fizetnie – hangsúlyozta Gerkens.
A vezérigazgató szerint a reklámadó „óriási (tétel) az RTL-nek, de marginális az államnak, hiszen a köztelevíziós költségek alig 10 százalékának felel meg”. Szerinte valójában „ez kísérlet arra, hogy az RTL KLubot médiarészvényeinek alacsony árú értékesítésére késztetessék”. Megjegyezte, hogy ezt a „technikát” a magyar kormány már tavaly is használta: amikor a TV2 akkori tulajdonosa, a ProSieben német csatorna bejelentette eladási szándékát, a kormány azonnal jelezte, hogy reklámadót vezet be, ez pedig elijesztette a potenciális külföldi befektetőket, például a svéd Modern Times Groupot. „Aztán a TV2-t két alkalmazottja vette meg, feltehetően strómanok. Az adó arra szolgált, hogy a csatornát biztosan barátok szerezzék meg” – vélekedett az RTL vezérigazgatója.