RTL: Bebizonyosodott, hogy a reklámadónak mi a valódi célja

2014. június 30. 16:05

Az RTL Klub úgy reagált a reklámadó szabályainak újabb módosítására: bebizonyosodott, hogy a szabályozásnak semmi köze az arányos közteherviseléshez, hanem a kormány el akarja hallgattatni azokat a médiumokat, amelyeket nem tud befolyásolni. A Fidesz szerint csak a kiskapukat zárják be.

2014. június 30. 16:05

L. Simon László úgy módosítaná a reklámadóról szóló törvényt, hogy az adóalapot csak akkor lehetne csökkenteni, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Így az RTL Klub mégis meg kellene, hogy fizesse a reklámadót, annak ellenére, hogy jelentős elhatárolt vesztesége volt az elmúlt években.

Az RTL Klub közleményben úgy kommentálta L. Simon újabb javaslatát: „szinte tudni lehetett, hogy ha az eredetileg elfogadott törvényt nem sikerül úgy megfogalmazni, hogy az ezt a célt elérje, azt azon nyomban módosítani fogják és még inkább az RTL-re szabják”.

Szerintük mindez egyértelmű beismerése annak, amit a társaság hetek óta állított: a törvénynek semmi köze az arányos közteherviseléshez vagy a kereskedelmi televíziók műsoraihoz. A közlemény szerint a törvény célja mostantól még világosabb: ne maradjon olyan jelentős médium az országban, amelyet a hatalom nem tud befolyásolni. „Hogy célját elérje, azoktól az eszközöktől sem riad vissza, hogy korlátozza a szabad versenyt, a piacgazdaságot és a sajtószabadságot” – olvasható a közleményben.

A Fidesz-frakció szerint viszont azért szükséges a reklámadótörvény módosítása, hogy minden kiskapu bezáruljon, senki ne kerülhesse el az adó megfizetését. A törvénymódosítás „megakadályozza, hogy nyereséges multinacionális médiacégek fiktív veszteségekre hivatkozva kibújjanak az adózás alól” – írta közleményben a kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja.

L. Simon előterjesztéséről kifejtették: az indítvány szabályozza a reklám közzétevője és a hirdetés megrendelője közötti szerződéseket, továbbá bevonja az adózásba a reklámértékesítő társaságokat, a sales house-okat is. Értékelésük szerint a módosítással átláthatóbbá válik a reklámot megrendelő és az azt közzétevő közötti viszony. A javaslat alapján ha a reklám közzétevője nem rendelkezik olyan nyilatkozattal, amelyben kijelenti, hogy eleget tett a reklámadó-fizetési kötelezettségének – vagyis nem fizette be az adót –, akkor azt a megrendelőnek kell rendeznie úgy, hogy az általa megrendelt reklámközzététel ellenértékének 25 ezer forintot meghaladó része után 20 százalékot kitevő egyszeri adót kell fizetnie – ismertette a frakció.

 
Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 66 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
várúr
2014. szeptember 14. 11:30
A történet címe: A zsírosra hízott RTL és az adócsalás. Amit az RTL enmcsak Magyarországon követett el, és nemcsak ez a társaság. Nemrég derült ki, hogy pl. a Macdonald's Angliában csalta a társasági adót. A Google az USA-n kívül sehol sem fizet. Stb. Erre jönnek helyi ballbijeink és visonganak. Átkapcsolást javasolnak. Én azt javaslom, kapcsoljanak át a Mandiról egy vicclap portáljára, vagy kommenteljenek mesekönyveket.
várúr
2014. szeptember 14. 11:30
Még veled se viccelődök, pedig eléggé mulatságos vagy. Érved nincs, pofád hatalmas, sok éves vergődésed görcsös. Ha így folytatod, a vége tolószék.
kamasuka
2014. július 13. 15:18
Az adóelkerülést miként is magyarázzák RTLKék? Meg ha nincs az adó, kit is kellett volna elhallgattatni? :D
kamasuka
2014. július 13. 15:18
"A közlemény szerint a törvény célja mostantól még világosabb: ne maradjon olyan jelentős médium az országban, amelyet a hatalom nem tud befolyásolni." Egyébként most se fizetnek adót, mégsem befolyásolják őket jobbról. Ellenben balról ...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!