Erre már nagyon vártak a magyar vállalkozások: hamarosan rajtot vesz az új program
Az új gazdaságpolitikai akciótervtől sok magyar cég remél áttörést.
Pert vesztett a Médiatanács az Origo ellen, így nyilvánosságra kell hoznia az országos kereskedelmi rádiókkal kötött teljes szerződéseket – mondta ki a Kúria szerdai jogerős ítéletében.
Az Origo még két évvel ezelőtt perelte be a Médiatanácsot, hogy hozza nyilvánosságra az országos kereskedelmi rádiókkal kötött teljes szerződéseket. A portálnak az volt gyanús, hogy a médiahatóság csökkentette a Class FM és a Neo FM által az államnak fizetendő díjat annak ellenére, hogy a két rádió ezen összegekre hivatkozva kapta meg a frekvenciákat a nagy vihart kavart 2009-es pályázaton. A Médiatanács csak a csökkentés tényét közölte, de a rádiók üzleti érdekeire hivatkozva a díj pontos összegét nem.
A pereskedés két évig tartott, időközben a Neo FM megszűnt. Az első- és másodfokú bíróság is az Origo-nak adott igazat, de a Médiatanács a Kúriához fordult felülvizsgálatért. A médiahatóság arra hivatkozott, hogy nem kell közzétenniük a díj összegét, mert az üzleti titok. Az Origo viszont azzal érvelt, hogy a közpénzek elköltésére vonatkozó adatok nem minősülhetnek üzleti titoknak. A Kúria a másodfokú ítéletet helyben hagyva kimondta, hogy „a per tárgyát képező műsor-szolgáltatási díjak és bankgarancia összege közérdekű adat, amelynek kiadása üzleti titokra hivatkozással nem tagadható meg” – írja az Origo.