Kitört a négyesmetró-turizmus

2014. március 31. 10:37

A négyes metró összességében nagyon menő hely, nem csodálkoznék, ha sokan divatból is használnák.

2014. március 31. 10:37
Őrfi József

Nem laposodtak el alattunk a kerekek, és az ajtók sem csukódtak ránk. Bár némely megállóban fülsértő dudálással indult a szerelvény, ezt leszámítva csupa jó élmény ért. Jó volt látni a sok lelkes nézelődőt, gyerekeket, felnőtteket, akik önfeledten próbálgattak, ámuldoztak. Volt is min: a négyes metró állomásai a magyar építőművészet nemzetközi színvonalú névjegyét tették le az asztalra. Ami azonban számomra a legnagyobb örömöt nyújtotta, az a sok megvalósult közterület-fejlesztés az állomások környezetében. (…)

Lehet, hogy fordítva kellett volna utaznom, mert a Baross térnél még nagyon lelkes voltam, a végére azonban már nem tudtam többet befogadni. A négyes metró összességében nagyon menő hely, nem csodálkoznék, ha sokan divatból is használnák. Az állomások megújult környezete pedig – így egymás után –, ha lehet, még nagyobb élményt nyújtott. Én lassan elhiszem, hogy Budapestnek van esélye a kitörésre.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Autofocus
2014. március 31. 13:49
Én is vállaltan divatmetrózó vagyok. Kipróbáltam a létesítményt, amelynek állandó jelzői lehetnek a "felesleges, drága, de legalább menő" jelzők. Valahol a népérzület mégis egészségesen kezeli a négyes metrót: mivel ma, 2014-ben már nem elsősorban közlekedési kérdésre ad, pláne nem optimális, érvényes választ, tekintsük átfogó térrendezésnek és kortárs köztéri építészeti-iparművészeti alkotásnak és kiállítótérnek, amivel mellesleg közlekedni is lehet, és ez a szemlélet mint minden ilyen műalkotásnál, segít felülemelkedni a mennyibe került kérdésén. Szintén érdekes vonása a korábbi mtreóvonalakkal szemben, hogy immár nem közlekedési eszköznek álcázott atombunkernek készült, így a nagyvonalú térkialakítás, felfelé nyitott állomások sokkal szabadabb kezet adtak az építészeknek, akik éltek is a lehetőségekkel (igaz, a Keleti pu-t tényleg nem gondolták túl). A harmadik benyomásom kicsit ellentmondásos a rossz tapasztalataim miatt: a sok szép új felületet, gondosan megtervezett utcabútort, ülőalkalmatosságot még a tervezők által megálmodott, makulátlan állapotában tudtam végigjárni, de előre elszomorít hogy milyen lehangoló lesz ha graffitiket, ostoba taggerek ocsmányságait kell majd látni, vagy a bútorok rései közé bepréselt szemetet, a megrongált, üzemen kívüli lifteket. Mint ahogy a gyereket is általában felnevelni nehezebb mint megszülni (bár ebben az esetben ez a megszületésre pont nem áll) ezt a beruhzást is nehéz lesz ebben a patent állapotában megtartani és üzemeltetni. A szakembereknek mindenesetre gratulálok, és sok sikert kívánok hozzá.
tevevanegypupu
2014. március 31. 12:11
Divatból használtam. Nagyon jók az állomások, nálam a nyerő a Fővámház téri.Fantasztikusak a csupasz betongerendák, a fény a tetőablakokon keresztül. Viszont rém ronda, barátságtalan, rideg változatlanul a Keleti előtt a csupasz lefedett tér, annyiban jobb csak, hogy nincs már ott a rettentő feltúrt gödörsokaság..de csinálhatnának valamit..szökőkút, virágládák, stb..és menjenek onnét a bóvliárusok meg kéregetők.
buckafej
2014. március 31. 11:49
"A négyes metró összességében nagyon menő hely" 452 milliárd forintért lehet is. :)
nyugalmazott tanár
2014. március 31. 11:33
nem csodálkoznék, ha sokan divatból is használnák. Ekkora marhaságot! Divatból trolizzál, kiscsávó!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!