A magyar kreatívipar sikertörténeteiről szóló könyvet mutattak be a felújított Erzsébet téren, a szintén megújult a Design Terminálban. Vasárnap rendezvényhelyszínként megnyílt a második emeleti terasz, nagyobb lett a konferenciaterem, illetve nyílt egy külső kiállítások és workshopok rendezésére alkalmas Pavilon elnevezésű mobillétesítmény.
A januártól önálló költségvetési szervvé, kiemelt kormányzati háttérintézménnyé alakult intézmény feladatául tűzte ki az innovatív technológiák, a formatervezés, a divatipar és az urbanisztika ösztönzését:
„Ideje, hogy a leginnovatívabb hazai vállalkozásokat a nagyközönség is megismerje” – szögezte le Böszörményi Nagy Gergely, a Design Terminál főigazgatója. A Design Terminál vezetője a Csúcstámadók című könyv előszavában úgy fogalmaz:
„Az album lapjain akár három nemzedéknek is elegendő, többségében mégis kevéssé ismert példakép sorakozik, akik hozzáértésére és kitartására felnézhetünk.” A vasárnap délutáni könyvbemutató beszélgetésen Pistyur Veronika (
Bridge Budapest), Erdei Gergely divattervező, valamint Ivanka Katalin és Kiss Miklós designerek vettek részt.
Pistyur Veronika szerint a Bridge Budapest névválasztása több szempontból is találó, hiszen hidat épít egy szűkebb kör, a szakma és a szélesebb világ, startup világ között. Elmondta: katalizálni próbálják a párbeszédet. Ivánka Katalin, az
IVANKA alapítója, aki Magyarországot képviselte a Design Days Dubai-on esélyt lát a külföldi bemutatkozásokban. A formatervező a beton tulajdonságait, az anyag természetét helyezi előtérbe a munkája során. Erdei Gergely még a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatója. Elmondása szerint ketten vívódnak benne folyamatosan egymással: a tervező és az üzletember. A
Gombold Újra! közönségdíjasa szerint egy saját márka létrehozása és beindítása rengeteg tapasztalást és képzést igényel. Kiss Miklós nem nevezi magát grafikusnak. Ebben a hónapban például Műcsarnokban volt
képzőművészeti kiállítása, de van, amikor a tárgytervezés, vagy akár a belsőépítészet felé megy el.