Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Biztonságkritikus hiba nélkül fejeződött be a négyes metró próbaüzeme, így már a használatba vételi engedélyezési folyamatban van a metróépítés. A használatbavételi engedélyeket várhatóan a héten kiadja a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
Már folyamatban vannak a budapesti 4-es metrónál az utasforgalom megindításával összefüggő használatba vételi eljárások, az érdemi döntések meghozatala ezen a héten várható – közölte a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kedden. A hatóság tájékoztatása szerint a két hónapos utasok nélküli próbaüzem befejeződött, biztonságkritikus hiba nem merült fel.
Az NKH-nál a vasúti pálya, a biztosító berendezés és automatikus vonatvezérlés, egyes jármű engedélyezési eljárások és a biztonságirányítási rendszer vasúti engedélyezési eljárásai vannak döntéshozatali szakban. Ezen eljárások során a hatóság értékeli a benyújtott több ezer oldalnyi műszaki dokumentációban foglaltakat, az elvégzett tesztek és a két hónapos hatóság által felügyelt próbaüzem tapasztalatait, a kivitelezők, a mérnökszervezet, a vasút üzemeltető, valamint a független tanúsító és a bevont szakértők nyilatkozatait, amelyek alapján a műszaki és közlekedésbiztonsági szempontok maradéktalan érvényre juttatásával hozza meg az érdemi döntéseket várhatóan e hét folyamán.
A budapesti 4-es metró vasúti használatba vételi engedélyezési folyamatát a jogszabályok előírásai alapján több, egymásra épülő hatósági eljárás képezi. Ennek megfelelően az elmúlt időszakban kiadták a metróvonal mind a tíz állomásának a használatbavételi engedélyét, valamint a szükséges nyilatkozatokat megadták a beruházással érintett felszíni létesítmények forgalomba helyezési, használatbavételi eljárásaihoz is. Az NKH közleményében leírta: vasúti hatósági engedélyezési szempontból 2014. március 22-vel befejeződött a létesítési engedélyben előírt alkalmasságot igazoló két hónapos, a hatóság által felügyelt utasok nélküli próbaüzem, amely alatt a járműflotta összesen több, mint 210 ezer kilométert és mintegy 30 ezer menetrendszerinti járatot teljesített. A próbaüzem során biztonságkritikus hiba nem merült fel. Az eredeti tervek szerint a budapesti 4-es metró automata üzemmódban az utasforgalom kezdeti szakaszában ideiglenes engedéllyel járműfelügyelő közreműködésével, majd ezt követően végleges engedéllyel járműfelügyelő alkalmazása nélkül fogja szállítani az utasokat.