Amerikai elnökválasztás: a CNN csúnyán odavágott Kamala Harris kampányának (VIDEÓ)
Kétszínűséggel vádolják a demokrata elnökjelöltet.
A Fidesz frakció, illetve maga a párt is 200-200 ezer forintot fizetett a „Magyarország jobban teljesít” jelmondat használatáért a Miniszterelnökségnek. A Kormányzati Információs Központ szerint más is hasonló feltételekkel juthat a szlogenhez.
A Kormányzati Információs Központ közleménye szerint a „Magyarország jobban teljesít” – kampány a LOUNGE DESIGN Kft. közbeszerzési eljárás keretében kiválasztott munkáján alapszik. A kampány valamennyi kreatív anyagát (kreatív tervek, brosúrák grafikai terve, reklámfilmek grafikai terve, illetve valamennyi arculati elem: plakát-terv, szlogen, logó, ábra) a Miniszterelnökség 150 millió forint keretösszegű szerződésben rendelte meg a cégtől. A szerződés alapján a Miniszterelnökséget a létrehozott művekhez kapcsolódó átruházható szerzői és iparjogvédelmi jogok tekintetében „területileg, időben és tartalmilag korlátlan és kizárólagos felhasználási jog illeti meg, amely kiterjed arra is, hogy azt harmadik személyre átruházza, illetve harmadik személynek a további felhasználásra engedélyt adjon”.
A Miniszterelnökség a Fidesz-Magyar Polgári Szövetség Országgyűlési Képviselőcsoportjával 2013. augusztus 26.-án kötött védjegylicencia szerződést, amely alapján a frakció a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál – a védjegy oltalmi jogának fennállásáig tartó, nem kizárólagos – védjegyhasználati jogot szerzett a „Magyarország jobban teljesít” jelmondatra. A védjegyhasználati jog engedélyezésének ellenértékét 200 ezer forintban határozták meg. Október elsején a Miniszterelnökség a Fidesszel mint párttal kötött megállapodást, amelyben a „Magyarország jobban teljesít” kampány valamennyi tervére és arculati elemére nem kizárólagos felhasználási jogot, a jelmondat vonatkozásában pedig védjegyhasználati jogot engedett a Fidesz javára. Mint kiemelték: a védjegyhasználati jog engedélyezésének ellenértékét ebben az esetben is 200 ezer forintban határozták meg.
Ezek a lehetőségek, ugyanebben a formában mindenki számára hozzáférhetőek, aki a kormányzati kommunikáció pozitív üzeneteit hordozza – írta a Kormányzati Információs Központ.