Az idei kampány egyik újdonsága, hogy megszűnik az ajánlószelvény-gyűjtés, az egyéni jelölteknek ehelyett ötszáz aláírást kell összeszedniük. Molnár Zsolt azt mondta: ez helyeselhető lenne, de azzal, hogy egy választó korlátlan számú jelöltet támogathat, a procedúra komolytalanná válik, rendkívül könnyű országos listát állítani (ehhez 27 egyéni jelölt szükséges legalább kilenc megyében és Budapesten), így valós társadalmi támogatottság nélküli pártok is költségvetési tíz- vagy százmilliókhoz juthatnak. Az MSZP kampányfőnöke azt mondta: az összefogás számára nem lehet kihívás körzetenként ötszáz aláírást összegyűjteni, és Szigetvári Viktor is úgy nyilatkozott, meglepné, ha egy hét nem lenne elég erre (a pártok két hétig gyűjthetik az aláírásokat, február 17-től március 3-ig).
Az Együtt-PM társelnöke elmondta: változás, hogy amíg korábban az aktivistáknak házhoz kellett menniük az ajánlószelvényekért, hiszen senki sem hordta magával, erre már nincs szükség. Az aláírásokat az utcán és pártrendezvényeken gyűjtik majd, és azokat keresik fel, akik ezt kérik. Hozzátette: az egyéni körzetekben a kampány irányításáért – így az induláshoz szükséges aláírásgyűjtésért is – az a párt felel, amelyik a jelöltet adja.
Szigetvári Viktor hangsúlyozta: a kampány során folyamatosan jelen lesznek az utcán, pultokkal, aláírásgyűjtéssel. Szerinte ez azért is fontos, mert a kitelepülés azokra is hat, akik nem mennek oda, de nap mint nap szembesülnek az aktivisták jelenlétével.
Molnár Zsolt kifejtette: a kampánykorlátozások miatt a hagyományos eszközök mellett felértékelődik az internetes korteskedés, az utcai jelenlét és a személyes meggyőzés szerepe. Szerinte a Fideszt „lábbal kell megverni”, a kampány most sokkal inkább az aktivisták, szimpatizánsi hálózatok versengése lesz, nem a hirdetéseké.
A szocialista politikus szerint nem volt társadalmi igény, hogy a kereskedelmi médiában megszűnjenek a párthirdetések (a kereskedelmi televíziók csak ingyen sugározhatnák a reklámokat), de így kétségtelenül olcsóbbá válik a kampány. Ennyi erővel azonban a közterületi plakátolást is megtilthatták volna, de azt – szemben a sajtóhirdetésekkel – lényegében nem is szabályozta a kormányoldal – mondta. Szigetvári Viktor ezt azzal magyarázta, hogy „Fideszhez közel álló oligarcháknak” meghatározó tulajdonrészük van a reklámpiacon.