„Az aktuálpolitikai marketing szabályai szerint megalkotott stratégia jól vizsgázott. Nem részletkérdésekkel, hanem eredményekkel foglalkozott, a kormány, a megszólalók és a frakció összhangban dolgozott és a legfontosabb az a cél volt, hogy rögzüljön még a választási időszak előtt mindaz, amit elértek.
Mindezekhez képest az ellenzék kommunikációjában nehéz szakmai stratégákat észre venni. Az, hogy semmit nem tudnak titokban tartani, és fontos politikai kérdéseket a nyilvánosság előtt »hordanak ki«, egymás kompetenciáinak kétségbe vonásával teszik ezt, a bizalmat erősen erodálja. Leginkább az arculat- csapat- program hármasa hiányzik. Nincsenek jól megfogható baloldali hívószavak, az egyetlen közös szlogen a »Váltsuk le Orbán Viktort«. Hiányoznak a szakpolitikusok, a médiában és az emberek fejében is csak három baloldali politikus „létezik”: Mesterházy Attila, Bajnai Gordon és Gyurcsány Ferenc. Nem a baloldaliság képviseletéért folyik a harc, hanem párt dominanciákról.
Vegyítik a képet Gyurcsány Ferenc folyamatos támadása saját oldala ellen, amelynek marketing szempontból egyetlen előnye van: porondon, illetve szem előtt marad, nem tűnik el a süllyesztőben, feláldozva így a 2014-es választások baloldali lehetőségeit. Ha valaki végignézi a szocialista oldal mit üzen a választóknak, észreveszi, hogy erősen hasonló érzése keletkezik, mint amikor a híradó polgárháborús országokról tudósít.”