Négyes metró: tartható a márciusi átadás

2013. december 30. 13:57

A 4-es metró tíz állomásából nyolcnak már megvan a használatbavételi engedélye, további kettő január közepén, legkésőbb végén kapja meg, mondta Pesti Imre budapesti kormánymegbízott hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten.

2013. december 30. 13:57

Pesti Imre az állomások és egy járműtelep bejárása után elmondta: a két hátralévő állomás a Fővám tér és a Kelenföldi pályaudvar. Mint mondta, jelenleg is ötpercenként járnak a szerelvények utasok nélkül. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által ellenőrzött tesztüzemmód január 20-án kezdődik és március 20-ig tart. A kormánymegbízott véleménye szerint a március végi átadási határidő biztonsággal tartható, de mindennél fontosabb az utasok biztonsága, ezért hibamentes tesztüzemre van szükség.

A 4-es metróról szóló első elképzelések 1972-ben születtek, az első terveket, tanulmányokat 1990-ben dolgozták ki. A vonal 2004-ben kapott vasúthatósági engedélyt, az első tervpályázat 2005-ben volt, és egy évvel később már épült a metró.

Összesen 32 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2013. december 30. 22:54
Mikor folytatják tovább az építkezést? Mert szép szép a 4-es metró, csak rövid. Az 5-ös metró mikor épül?
Akitlosz
2013. december 30. 22:53
Milyen márciusi átadás? A 4-es metrót már több mint tíz éve 2003. júliusában át kellett volna adni. Már az 5-ösnek is készen kellene lennie ennyi idő alatt, s ha ez a cikk a 6-os metróról szólna, akkor lenne korrekt. Ezzel a tempóval 2100-ra sem épül ki Budapest metróhálózata.
Negue
2013. december 30. 17:02
Ezek legalább befejezték, azt amit a balfácán Demszkyék elkezdtek. Hogy ezen a vonalon a rövid megállóival, egyáltalán minek ez a valószínűleg gyéren kihasznált vonal, azt talán senki nem tudja. Viszont jó nagy teher lesz, az amúgy is szétrabolt BKV-nak, ezt az új vonalat fenntartani.Igaz mindegy, mert Horváth Csaba megválasztása esetén nagy valószínűséggel ingyen fogunk utazni, ahogy a legutóbbi választásoknál ígérte! Bár ezt újabban szeretné, ha elfelejtenénk. Úgy látszik menetközben rájött, hogy ekkora marhaságot, még ő sem mondhatott volna! Ráadásul, tényleg a világ legdrágább, és tegyük hozzá, leglassabban elkészült vonala lesz. Az árából már rég lecserélhették volna a BKV teljes, lepusztult járműparkját! Köszönjük Demszky! Ha negatív előjellel is, de beírtad nevedet, a város történelmébe!!!Sajnos.
rosszkutya
2013. december 30. 16:36
Eközben a Batthyány téren... http://444.hu/2013/12/30/csodalatosan-sikerult-a-batthyany-ter-felujitasa/
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!