„Szennyvíz folyik a szájukból” – Magyar megindult Vona útján, aminek mindenki tudja, mi lett a vége
Ha a pártelnök saját szavazóbázisát, de a képviselőit is dehonesztáló jelzőkkel illeti...
A Jobbik kezdeményezi egy olyan munkacsoport létrehozását, melynek célja, hogy kidolgozza egy magyar nemzeti légitársaság létrehozásának, illetve a Liszt Ferenc repülőtér és a szükséges kiegészítő tevékenységek többségi magyar kézbe kerülésének koncepcióját.
A Jobbik frakcióvezetője egy frakcióközi szakértői munkacsoport létrehozását kezdeményezi a parlamenti pártoknál egy magyar nemzeti légitársaság létrehozásával, valamint a Liszt Ferenc repülőtér és a szükséges kiegészítő tevékenységek többségi magyar kézbe kerülésével kapcsolatos koncepció kidolgozása érdekében – jelentette be Vona Gábor keddi sajtótájékoztatóján. Álláspontja szerint egy ilyen koncepció kidolgozása nemzetbiztonsági és nemzetgazdasági érdek, valamint az ország szuverenitásának a szimbóluma is. A Jobbik számításai szerint ezzel körülbelül százezer magyar munkahelyet lehetne teremteni.
Vona Gábor emlékeztetett arra is, hogy a Malév és Ferihegyi repülőtér privatizálását vizsgáló bizottság a munkája végeztével határozatban felkérte a közlekedésért felelős minisztert, hogy 2013. június 30-ig készítsen tervet egy nemzeti légitársaság létrehozásáról és a repülőtér magyar kézbe kerüléséről, ez azonban a mai napig nem készült el. A frakcióvezető ismertette: a nemzeti légügyi stratégia létrehozásában, így a munkacsoport tevékenységében számítanak a civil szféra, a szakmai szervezetek és a kormány munkájára is. A Jobbik tervei szerint egy éven keresztül dolgozna a munkacsoport, de ez meghosszabbítható lenne igény esetén.
Bertha Szilvia a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy jelenleg a Liszt Ferenc repülőtéren „balkáni állapotok” uralkodnak, romlik a színvonal és egyre szűkül a repülőtér tevékenysége, ráadásul a Malév megszűnésével magyar légitársaság sincsen. Ezzel a Jobbik szerint fennáll a veszélye, hogy néhány éven belül Magyarország a perifériára szorul, és „valódi és értékelhető légiközlekedés nélküli országgá” válik, aminek komoly nemzetgazdasági és nemzetbiztonsági következményei lesznek. Úgy fogalmazott: a kormány „tesze-tosza”, hiszen bár azt nyilatkozzák, hogy várják a befektetőket egy magyar légitársaság megalapításához, de nincsen ehhez semmilyen koncepciójuk. Szerinte a munkacsoportnak pont az lenne a feladata, hogy egy a mindenkori kormányok számára azonnal felhasználható koncepciót készítsen, mert a Jobbik szerint igenis megvalósítható lenne egy budapesti székhelyű magyar nemzeti légitársaság, csak megfelelő tervek kellenek hozzá.