Káosz és zűrzavar Budapesten: kiderült, miért adta meg magát a 2-es metró
A BKK munkatársai profin jártak el, így mindenki biztonságosan kijutott.
Megkezdődött a 4-es metró utasok nélküli, sötétüzemi próbája. Előbb a Siemens, majd a BKV fog teszteket végezni az új metrón.
November végéig a biztosítóberendezést készítő Siemens, majd a BKV fogja tesztelni a 4-es metrót, melynek beindult az utasok nélkül való sötétüzemi próbája – tájékoztatta a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a DBR Metró Projekt Igazgatóság pénteken az MTI-t. A Siemens által elkezdett tesztidőszak a projekt egyik legfontosabb eleme, ennek során dől el az, hogy az elmúlt évek számtalan munkafázisának eredményeként a vonal különböző gyártóktól származó elemei képesek lesznek-e összehangoltan és teljes biztonsággal együttműködni. A tesztek sikere is előfeltétele annak, hogy az utasforgalmi próbaüzem elkezdődhessen a vállalt, 2014. március végi időpontban.
A hatóságok januártól vizsgálják majd, hogy a teljes rendszer minden eleme kifogástalanul működik-e, a vonal biztonságos-e és megnyitható-e az utazóközönség előtt.
Ezzel párhuzamosan az elkövetkezendő hónapokban a belső beépítési és rendszerépítési munkák befejezésével valamennyi állomást átadja a DBR Metró Projekt Igazgatóság a BKV-nak üzemeltetésre, és zajlanak a használatbavétel-engedélyezési eljárások is.