Itt az új közvélemény-kutatás – mutatjuk mekkora a különbség a Fidesz és a Tisza között!
Számos kutatás látott napvilágot az elmúlt hetekben.
A magyar internetezők 53 százaléka vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, elsősorban számítógépes játékokat és szoftvereket, zenét, számítógép-alkatrészeket, könyvet vagy rendezvénybelépőt – derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató megbízásából készített kutatásból.
Az Ipsos által készített, nyolcszáz, 18 éven felüli magyar fogyasztó megkérdezésén alapuló online felmérés szerint az internetet használók 47 százalékának van okostelefonja, 9 százalékának pedig táblagépe – ismerteti az MTI-hez eljuttatott közleményében a PayPal. Az internetet egyre nagyobb arányban használják online vásárlásra, csak az e-mailezés, a közösségi hálózatok használata és a hírek olvasása előzi meg a világhálón bonyolított vásárlást.
A költések arányait figyelembe véve az utazás vezet, ezt követi a számítógéppel kapcsolatos vásárlás, majd a ruházat. A válaszadók leginkább azért kedvelik az online vásárlást, mert olcsóbbnak, valamint kényelmesebbnek tartják, illetve mert szerintük speciális igényeket is kielégít. A megkérdezettek 8 százaléka használja okostelefonját online vásárlásra. A válaszadók több mint fele inkább a számítógépéről bonyolítja a pénzügyi tranzakcióit; 47 százalékuk úgy véli, mobiltelefonjának kijelzője nem elég nagy a kényelmes vásárláshoz.
A belföldről megrendelt termékek és szolgáltatások esetében az utánvét a legnépszerűbb fizetési forma, a vásárlók 70 százaléka választja. Ezt követi a bankkártyával történő fizetés és az átutalás. Azok körében, akik külföldi weboldalakról vásárolnak, a PayPal a legkedveltebb fizetési mód, a válaszadók 51 százaléka használja legszívesebben, ezzel megelőzi a kártyás fizetést és az utánvétet – olvasható a közleményben.