Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
Milyen megnyugtató, hogy az új, formálódó nemzeti légitársaság mögött, sőt előtt egészen jól láthatóan volt titkosszolgálati emberek ügyködnek.
„A mi kis hangsúlyozottan nem gyarmat országunk, mint tudjuk, mindig is felülállt mindenféle nemzetközi és globális trendeken, realitásokon és racionalitásokon, most pedig még felülebb áll, mint valaha, sőt, hajjajaj. Tehát nálunk valakik éppen újabb nemzeti légitársaságot gründolnak. Vagy olyasmit. És milyen megnyugtató, hogy az új, formálódó nemzeti légitársaság mögött, sőt előtt egészen jól láthatóan volt titkosszolgálati emberek ügyködnek. A Malév évtizedekig tartó, a nemzetgazdaságnak sok tízmilliárdos (százmilliárdos) mínuszt okozó agóniájában is jól látható szerepet játszottak mindenféle titkosszolgálati elemek. Ez volt az egész Malév-ügy katasztrófája. (...)
Na most másfél év telt el a Malév megszűnése óta, és látjuk: nem váltak vérré a folyók. Volt egy sokk az elején, az is amiatt, hogy a csőd »hirtelen jött« (mármint az államnak, mindenki más láthatta). De azóta minden rendeződött, az értékes járatokat megszerezték más társaságok, a turistaforgalom rekordokat dönt, láthatóan senki sem érzi hiányát a Malévnak. Talán csak kémeink anyátlanodtak el egy kicsit.
Na, hát ezért megnyugtató látni, hogy újabb nemzeti légitársaságot szerveznek. Nem győzik hangsúlyozni, hogy nincs benne állami pénz.
A Népszavában néhány napja megjelent nyilatkozat a műfaj nagy klasszikusa, a Sólyom Airways vezetőjével készült: »Nem lesz ebben állami tulajdonrész. Száz százalékban magántulajdonú lesz, ezt az állammal mi már le is beszéltük.«
Aha, világos. Odamentek, és megbeszélték, hogy nem lesz tulajdonrész. Most nyugodtam meg.”